Materiały dla rodziców do pracy z dziećmi w domu na tydzień nr 17, tj. od 06.07.2020 r. do 10.07.2020 r.

ZOBACZ MNIE „W AKCJI”

Oddział BABY BEETLES Monika Pawłowska:

Temat: Pojazdy małe i duże.

  • „Pojazdy” – poznawanie i nazywanie wybranych pojazdów

– określanie ich przeznaczenia
– dzielenie nazw pojazdów na sylaby

  • Wiersz „Kto najszybszy? Kto najważniejszy?” Berowskiej.

    W pokoju na półce między zabawkami
    Rozpycha się wielki samolot skrzydłami.
    – Ja jestem najszybszy, ja latam po niebie!
    Dlatego najwięcej miejsca chcę dla siebie!
    Odezwał się z kąta mały samochodzik :
    – O co jest ta sprzeczka ? Czy ci o to chodzi,
    że latasz w powietrzu? My jeździmy drogą,
    tam gdzie samoloty dolecieć nie mogą!
    – Ja także dość szybko mknę z pasażerami-
    powiedział autobus i mrugnął światłami,
    a statek zatrąbił:- Co mi tam przestworza,
    gdy ja oceany przemierzam i morza!
    Pociąg użył gwizdka :- No cóż, jestem stary,
    jeżdżę wolno, ale mam najwięcej pary.
    Moich 5 wagonów rzędem grzecznie stoi.
    Weźcie dobry przykład z tych wagonów moich.

  • Rozmowa na temat wiersza.
    – jakie pojazdy występowały w wierszu?
    – o co sprzeczały się pojazdy?
    – który pojazd jest najszybszy?
    – jak poruszają się te pojazdy?
    – jakie znacie inne pojazdy, które poruszają się po drodze, w powietrzu i po wodzie?
  • „Zasady bezpieczeństwa na rowerze” bajka edukacyjna dla dzieci – przypomnienie zasad bezpiecznego korzystania z roweru.

  • „Pojazdy lądowe, wodne, powietrzne” zabawa dydaktyczna – należy wyciąć pojazdy i wykonać następujące polecenia:
    – nazwij wycięte pojazdy
    – zastanów się, jak można te pojazdy pogrupować, uzasadnij swoją decyzję
    – podziel pojazdy według sposobu poruszania się (lądowe, wodne, powietrzne)
    – podaj jakie jeszcze inne znasz pojazdy lądowe, wodne, powietrzne
    – przelicz ilość pojazdów w każdym zbiorze, porównaj wielkości zbiorów
    – w każdym zbiorze ułóż pojazdy w rzędzie od najszybszego do najwolniejszego
    (i odwrotnie)

  • „Odgadnij jaki to pojazd” – rozwiązywanie zagadek słuchowych

  • „Samolot” – wykonanie z papieru modelu samolotu według instruktażu
    https://joemonster.org/art/17180
    http://ozabawie.pl/papierowy-samolot/
  • Środki lokomocji – rozwiązywanie zagadek słownych, próby układania własnej zagadki słownej:

    Co to za maszyna: ma skrzydła dwa.
    W powietrzu lata wyżej niż ptak. (samolot)

    Gdy sylaby złożysz dwie: „mo” i „tor”.
    Jaki to pojazd dowiesz się? (motor).

    Dudnią po torach ciężkie koła.
    Jaki to pojazd do podróży nas woła? (pociąg)

    Ma kierownicę, dzwonek i koła dwa,
    na wycieczkę chętnie nim jedziemy,
    bo to frajda że ha, ha. (rower)

    Pod dowództwem kapitana
    Płynie po morzach i oceanach (statek)

    Ma cztery koła, przemierza ulice.
    Kierowca w nim pewnie trzyma kierownicę (samochód)

    Nie straszne mu sztormy i fale olbrzymie
    z kapitanem na pokładzie przez ocean płynie (statek)

  • Środki transportu – bajeczka edukacyjna dla dzieci

  • Piosenka – Podróże małe i duże

Chociaż mam niewiele lat to wszystko ciekawi mnie
pragnę zwiedzić cały świat, podróżować, uczyć się
chcę zobaczyć inne kraje by znać je nie tylko z map
Ja z uśmiechem chcę przemierzać świat

Gdy w Londynie się pojawię to przywita mnie Big Ben
i piętrowym autobusem będę jeździć cały dzień
A o piątej, gdy herbatkę pije sama królowa
w rejs zabierze mnie Tamiza.

Ref. Chociaż mam niewiele lat…

Kto się zbliża do Paryża ten widzi wieżę Eiffla
a ze ściany w Luwrze oczko puści mu Mona Lisa
We Francji nawet szkraby jedzą ślimaki i żaby
Dzwonem dzwoni dzwonnik z Notre Dame

Ref. Chociaż mam niewiele lat…

  • „Wzmacnianie mięśni grzbietu” zajęcia ruchowe
    – przekładanie pomarańczy (lub innego przedmiotu do 0,5kg) nad podłogą o prostych ramionach
    – wypychanie kijka z karku do wyprostu ramion (chwyt kijka szerzej od szerokości barków)
    – unoszenie prostych ramion bokiem (kciuki skierowane w górę) + unoszenie tułowia (nogi przytrzymane)
    – ramiona ułożone w literkę W, skręty przy podniesionym tułowiu (nogi przytrzymane)

    filmik instruktażowy ( nie wymaga logowania)
    https://www.facebook.com/ZdroweSprawneDzieci/videos/266297144547587

  • Karta pracy „ Dopasuj cienie do pojazdów”
  • Malowanie do muzyki (Carnival Of The Animals – 7. Aquarium) bądź innej

Karty pracy i kolorowanki

Język Angielski Patrycja Kisielewska:

SHARKS

  1. Słownictwo: bull shark, thresher shark, nurse shark, tiger shark, hammerhead shark, great white shark, shark tooth

Zapoznać dzieci z angielskimi nazwami rekinów. Wskazując obrazki, podajemy nazwy tych rekinów, a dziecko powtarza.

Gdy dziecko zapamięta wszystkie nazwy, można wykorzystać drugą planszę z obrazkami do gry w memo.

  1. Zdjęcia

Pokazując dzieciom fotografie, zapytać dziecko, np. What is the name of this shark? Jeżeli nie pamięta, pomagamy mu. Kilkukrotnie powtórzyć czynność, do momentu aż dziecko samo będzie nazywało rekiny.

  1. Piosenka „S-H-A-R-K”

PRZED NAUKĄ PIOSENKI PRZYGOTOWAĆ LITERY: S,H,A,R,K.

S-H-A-R-K

Yellow shark, doo doo doo doo!

Baby shark, doo doo doo doo!

Yellow shark, doo doo doo doo!

Doo roo doo bab bab! Hey!

There was a yellow shark,

and Shark was his name-o.

And Shark was his name-o.

There was a yellow shark,

and Shark was his name-o.

And Shark was his name-o.

There was a yellow shark,

and Shark was his name-o.

And Shark was his name-o.

  1. Zabawa ruchowa “Baby shark” – naśladowanie czynności.

  1. Coloring

Dziecko wybiera kolorowankę, nazywa rekina: name the shark i koloruje: color the picture.

  1. Color matching

Zadanie polega na odnajdywaniu par: Find pairs, for example: blue shark and blue shark.

Można zmodyfikować zadanie, by dziecko odnajdywało obrazki w innych kolorach, np. Find blue shark and yellow shark.

Przed rozpoczęciem można rozpocząć od nazywania kolorów. Wskazujemy obrazek, pytając: what color is it? Dziecko nazywa kolory tylko w języku obcym.

  1. Coloring activity

Dziecko koloruje rekiny na właściwe kolory, wyczytane przez rodzica.

  1. Counting activity

Dziecko liczy rekiny w języku angielskim: count the sharks. Wskazuje odpowiednie cyfry.

  1. Shadow matching – dopasowywanie cieni do obrazków, nazywanie ich.

 

Oddział TOM AND KERI Emilia Szydłowska:

Tydzień 17 (06.07-10.07.2020 r.)

Temat tygodnia: Kolory lata


Zajęcia 1 Żółty

• „Co zmieniło swoje miejsce?” – zabawa dydaktyczna

Rodzic gromadzi 7 różnych przedmiotów tego samego koloru. Ustawia je po kolei – dziecko ma za zadanie zapamiętać ich ustawienie. Następnie prosi, aby dziecko się odwróciło, a rodzic zmienia kolejność w ustawieniu. Zadaniem dziecka jest wskazać różnice w ustawieniach. W następnej kolejności rodzic zamienia przedmioty na figury geometryczne tego samego koloru.
• Słuchanie bajki A. Czylok „
O Białej Krainie i czarnoksiężniku Koloruchu”

Dawno temu, za górami, za lasami była kraina, którą nazywano „Białą Krainą”, nie ze względu na porę roku, gdyż śnieg nie padał tam wcale, tylko dlatego, iż wszystko tam było białe. Biała była trawa, białe niebo i słońce, drzewa w kolorze bieli i kwiaty, a domy miały białe ściany i dachy, a zamek króla białe mury i wrota.
Ludzie w tej krainie byli bardzo smutni, nie chciało im się pracować, uprawiać ziemi, sadzić kwiatów, nie zbierali też białych owoców z białych drzew. Całymi dniami siedzieli w domach, tak, jak król płacząc i oczekując, że kiedyś będzie inaczej.
Pewnego dnia król tej krainy wyczytał w wielkiej, mądrej książce, iż daleko mieszka wspaniały kucharz – czarnoksiężnik Koloruch, który może coś poradzić na troski króla i poddanych. Słynie on ze wspaniałych wypieków. Kucharz ów mieszka w „Kolorowej Krainie”, w której wszystko mieni się różnymi barwami. Wypieki kucharza Kolorucha wyróżniają się smakiem oraz ozdobione są lukrem w kolorach: czerwonym, żółtym, niebieskim, a nawet pomarańczowym, fioletowym, zielonym czy brązowym. Ludzie w tej krainie są bardzo weseli oraz uwielbiają kolorowe wypieki kucharza Kolorucha. Wybrał się więc król na swoim rumaku w daleką, niebezpieczną podróż, aby odszukać Kolorucha. Zabrało mu to wiele czasu i bogactw, ale król wrócił do swego królestwa z podarunkiem od czarnoksiężnika. Były to trzy barwy, które miały przywrócić kolory w krainie: barwa żółta, niebieska i czerwona. Jednak król nie był do końca zadowolony z podarunku, ponieważ Koloruch był osobą bardzo tajemniczą i nie wyjawił królowi, co ma zrobić, aby otrzymać pełną gamę kolorów. Powiedział tylko, iż trzy podarowane barwy mają w sobie czarodziejską moc, a umiejętnie wykorzystane uszczęśliwią ludzi. Jednak klucz do zagadki pozostał tajemnicą, a król musiał nauczyć się cierpliwości.
Wróciwszy do królestwa, król rozlał trzy kolory po całej krainie: żółć pomalowała słońce, gruszki na drzewie, łany rzepaku na polach, słomiane dachy domów; czerwień – pomalowała cegły, jabłka, wiśnie; kolor niebieski wymalował niebo, szyby w oknach i rzeki. Wszystko wyglądało teraz pięknie i kolorowo, jednak wciąż pozostawało dużo bieli, a poddani wkrótce zaczęli znów narzekać i prosić króla, by uczynił ich świat w pełni kolorowym. Król czuł się bezsilny, wpadał raz w rozpacz, raz w złość, aż pewnego dnia zdenerwowany niechcący upuścił pojemnik z niebieską farbą i część koloru wpadła do pojemnika z farbą żółtą. Król ze zdziwieniem zobaczył, że farby mieszając się, stworzyły nowy kolor – zielony. Postanowił więc eksperymentować dalej. Niebieski dołożył do czerwieni i otrzymał fiolet. Żółć pomieszał z czerwienią i otrzymał kolor pomarańczowy. A gdy zmieszał wszystkie barwy, otrzymał brązowy. Król zrozumiał, że zagadka czarnoksiężnika tkwiła w umiejętnym pomieszaniu barw, które otrzymał na początku i że w zupełności wystarczyły one, aby
Kraina Bieli stała się kolorową krainą. Odtąd wszyscy żyli szczęśliwie i nigdy więcej nie byli smutni.
• Rozmowa na temat treści opowiadania:

  • Jak dawno temu wyglądała Biała Kraina?

  • Jacy byli ludzie w tej krainie?

  • Co postanowił zrobić król?

  • Jakie kolory dostał król od czarnoksiężnika?

  • Czy te kolory wystarczyły, by pomalować całą krainę?

  • Czy czarnoksiężnik podpowiedział królowi, jak wykorzystać kolory?

  • W jaki sposób król rozwiązał zagadkę i czego się dowiedział?

• „Podstawowe kolory i ich pochodne” – zabawa dydaktyczna – zwrócenie uwagi na występujące w bajce trzy kolory (podstawowe), które w prezencie dostał król: czerwony, niebieski, żółty. Rodzic przygotowuje sztalugę oraz białe kartony. Do pojemników wlewa farby: czerwoną, żółtą i niebieską. Dziecko eksperymentuje z kolorami przez nakładanie wybranych kolorów na siebie, w celu uzyskania nowej barwy.
BARWY PODSTAWOWE: żółty, czerwony, niebieski
BARWY POCHODNE: pomarańczowy (żółty+ czerwony); zielony (żółty + niebieski); fioletowy (niebieski + czerwony)
• „O jakim kolorze będziemy dzisiaj mówić?” – rozwiązywanie zagadek wprowadzających w temat dnia
W lato pięknie cię opali,
W zimę trzyma się w oddali,
Mieszka w niebie, jest gorące.
Każde dziecko lubi.
/słońce/


Wyrósł na drodze
Na jednej nodze.
Wygląda jak słońce,
Ma ziarnek tysiące.
/słonecznik/


Ni widać ich w ciągu dnia,
Chociaż są nad nami.
Można je zobaczyć tylko wieczorami.
/gwiazdy/

Barwy żółtej ona cała,
Do herbaty doskonała.
Jest w niej dużo witaminy.
Kwaśny w smaku sok z ….
/cytryny/


Roślina to taka, co kolby posiada.
Można prażyć jej nasiona, a potem je zjadać.
Ja jem często w kinie popcorn, przyznać się nie wstydzę.
W domu także można zrobić pyszną…
/kukurydzę/


Na koniec rodzic zadaje dziecku pytanie: Co wspólnego mają te wszystkie rzeczy?
(kolor żółty)

• „Co jeszcze kojarzy się wam z kolorem żółtym?” – zabawa słownikowa

Dziecko odpowiada na pytanie postawione przez rodzica – wszystkie odpowiedzi są dobre.

• „Żółte jak słońce” – zabawa badawcza

Rodzic przygotowuje ilustracje i obrazki ukazujące słońce w jego różnych fazach (świt, południe, zmierzch). Dziecko uważnie ogląda obrazki. Następnie rodzic zadaje pytania: Czy słońce rzeczywiście jest żółte?, Jaki kolor ma słońce, gdy pojawia się na horyzoncie?, Jaki kolor ma słońce gdy, chowa się za horyzont?, Jaką funkcję pełni słońce na ziemi?.

• „Żółty parzy” – zabawa ruchowa z elementem rzutu

Rodzic rzuca piłkę do dziecka, wypowiadając nazwę jakiegoś dowolnego koloru. Dziecko musi
złapać piłkę, gdy słyszy nazwy wszystkich kolorów oprócz żółtego. Jeżeli dziecko nie złapie piłki na inny kolor niż żółty lub złapie na kolor żółty, to robi karne przysiady/pajacyki/koła dookoła dowolnego przedmiotu itp.


Zajęcia 2 Zielony

• „Jak powstaje zielony kolor?” – zabawa badawcza

Rodzic gromadzi farby w kolorach podstawowych – jak w pierwszym dniu tygodnia. Dziecko na kartonach miesza kolory – musi samodzielnie odgadnąć, jak powstaje kolor zielony.

Zielone – słuchanie wiersza Małgorzaty Strzałkowskiej
Grasz w zielone?
Gram!
Masz zielone?
Mam!
Mam pączki,
listki,
gałązki,
zarośla,
łąki i drzewa,
ogrody,
w których wśród liści
zielony agrest
dojrzewa –
świat cały
po horyzont
zielenią
wokół się mieni,
więc mogę grać
w zielone
aż do jesieni!

Rozmowa na temat treści wiersza:

  • W jaką grę gra bohater wiersza?

  • Jaki kolor występuje w wierszu?

  • Co jest zielone?

  • Dlaczego to jest gra, w która można grać tylko do jesieni?

•„Co jest zielone?” – zabawa słownikowa. Dziecko wymyśla na podstawie własnych doświadczeń nazwy rzeczy, które są zielone. Rodzic zwraca uwagę na różne odcienie zieleni.

•„Jak pachnie kolor zielony?” – zabawa badawcza

Rodzic w „magiczne pudełko” (karton, pudełko z pokrywką) wkłada pozrywaną trawę, mlecze i inne zielone rośliny. Dziecko ma zamknięte oczy i po kolei wącha rośliny. Odpowiadamy na
pytania: Co czujesz? Czy wąchanie tego sprawia ci przyjemność? Na koniec rodzic pokazuje dziecku zawartość pudełka.

•„Żaba” – praca plastyczna – płaskie origami.

Rodzic daje dziecku papierowe szablony kół w różnych rozmiarach. Dziecko ma za zadanie odrysować koła na zielonym papierze, następnie je samodzielnie wyciąć i ułożyć żabę według wzoru.

• „Zrób tyle, ile pokażę” – zabawa ruchowa

Rodzic ma przygotowane kartoniki z liczbami. Rodzic pokazuje kartonik. Dziecko głośno odczytuje cyfrę na kartoniku i robi tyle pajacyków, przysiadów lub podskoków (w zależności od tego, co wymieni rodzic), ile wskazuje cyfra. Przy kolejnych powtórzeniach zabawę może
prowadzić również dziecko.

Zajęcia 3 Niebieski

•„Jaki kolor ma morze?” – zabawa słownikowa. Dziecko odpowiada, wszystkie odpowiedzi są dobre. Wspólnie z rodzicem musi dojść do wniosku, że morze może mieć różne odcienie koloru niebieskiego, np. w zależności od pogody – jasnoniebieski, ciemnoniebieski, błękitny, granatowy itp.

Szukamy koloru niebieskiego” – zabawa dydaktyczna. Rodzic prosi dziecko, aby
w domu znalazło jak najwięcej koloru niebieskiego. Następnie dziecko porównuje odcienie koloru niebieskiego i stara się je właściwie nazwać.

• „W porcie wodnym” – zabawa matematyczna. Rodzic przygotowuje liczmany w różnych kolorach oraz cyfry i znaki matematyczne. Dziecko manipuluje nimi, dokłada, odkłada i rozwiązuje zadania.

1. Do portu przypłynęły 2 żółte statki i 7 niebieskich. Ile statków przypłynęło do portu? (2+7 =9)
2. Na przystani stało 9 żaglówek, 2 odpłynęły. Ile żaglówek pozostało na przystani? (9– 2=7)

itd. – według pomysłu rodzica.

• „Łódka” – praca według wzoru techniką origami

•„Wyścigi łódek” – zabawa oddechowa. Rodzic wykorzystuje do zabawy dmuchany
basen napełniony wodą lub dużą miskę. Dziecko puszcza łódkę na wodę i dmucha na nią, aby szybciej dotarła na przeciwległy brzeg.

• „Co pływa, a co tonie?” – zabawa badawcza. Rodzic pokazuje dziecku różne przedmioty: metalowy klucz, piłkę gumową, korek, kawałek drewnianej deseczki. Rodzic nalewa wody do wielkiej miski, a dziecko siedzi dookoła niej. Następnie rodzic zadaje dziecku pytania: Co stanie się z przedmiotami w wodzie?, Które z nich zatoną?, Które z nich będą pływały?, Dlaczego jedne toną, a inne pływają? Następnie dziecko wkłada przedmioty do miski z wodą i obserwuje ich zachowanie.

Zajęcia 4 Różowy bądź czerwony

•„Co jeszcze ma czerwony kolor?” – zabawa słownikowa. Dziecko na podstawie własnych doświadczeń odpowiada na pytanie. Wyszukuje przedmiotów w kolorze czerwonym w najbliższym otoczeniu.

• „Ile czereśni mamy w koszyku?” – zabawa matematyczna

Rodzic ma przygotowane dla siebie 10 liczmanów, które na niby są czereśniami, oraz pudełko lub koszyk. Dziecko ma 10 fasolek, cyfry i znaki matematyczne. Dziecko manipuluje fasolkami, dokładają, odkładają i rozwiązują zadania.
Rodzic najpierw wkłada liczmany do koszyka (po 1 lub 2), informuje dziecko, ile „czereśni” wkłada i za każdym razem zadaje pytanie:
Ile czereśni jest w koszyku? Dziecko odpowiada od razu lub pomaga sobie, wkładając fasolki do swojego koła – przelicza, a następnie kładzie właściwy kartonik z cyfrą. Gdy wszystkie liczmany są już w koszyku, rodzic wyjmuje kilka „czereśni” i zadaje pytanie: Ile czereśni zostało w koszyku? Dziecko przelicza zabrane liczmany i liczy w pamięci lub przy pomocy liczmanów, ile „czereśni” zostało w koszyku. Dziecko wykonują to samo
działanie na fasolkach, podpisuje je odpowiednim kartonikiem z liczbą. Na końcu układa działanie z cyfr i znaków matematycznych.
*Liczmany- klocki, guziki, kredki, patyczki matematyczne do liczenia na konkretnych przedmiotach

•„Owocowo-warzywne zagadki” – rozwiązywanie zagadek
Na małych krzaczkach
w promieniach słonka dojrzewają.
Są słodkie i pyszne
i czerwony kolor mają.
/truskawki/


Jest warzywem bardzo znanym,
Do kanapek dodawanym.
Czerwień jego jest kolorem,
A nazwany…
/pomidorem/


Czerwone, pachnące, słonkiem malowane,
Przyniosę ich z lasu w lecie pełny dzbanek.
/maliny/

• „Jaki to owoc?” – zabawa dydaktyczna – puzzle do samodzielnego złożenia

• „Sałatka owocowa” – zajęcia kulinarne. Wspólna degustacja sałatki.

Rodzic gromadzi różne czerwone owoce (truskawki, arbuz, porzeczki i inne), jogurt naturalny, miętę, miód. Dzieci myją owoce, obierają, kroją na kawałki; z jogurtu, mięty i miodu robią sos, którym polewają deser. Pamiętają o zasadach higienicznej pracy i bezpieczeństwa podczas krojenia.
Zajęcia 5 Tęczowy świat

Kraina tęczy – praca z wierszem Agnieszki Karcz
Gdy na niebie słońce świeci,
Ziemia moknie w ciepłym deszczu.
To pojawia się nad światem
Droga do krainy tęczy.
Wielki pas wstęg kolorowych,
Które w kształcie są półkola.
Jeden koniec się wyłania,
drugi kończy tuż na ziemią.
Barwy widoczne tej drogi są,
Każda ze wstęg ma barwę swą.
Aż w siedmiu kolorach mienią się,
I swoim pięknem dzielą się.
Kolor czerwony to znak gorąca.
Kolor pomarańczowy to cytrusów barwa.
Kolor żółty to słońca promień.
Kolor zielony to traw i lasów barwa.
Kolor niebieski to symbol nieba.
Kolor granatowy to głębia morza.
Kolor fioletowy to lawendy zapach.
Spójrz na niebo i policz sama.

Rodzic zadaje pytania:

  • Kiedy powstaje tęcza?

  • Jakie kolory w niej występują?

  • W jakiej porze roku tęczę na niebie możemy zaobserwować najczęściej?

  • Z czym kojarzą się wam kolory występujące w tęczy?

• „Układanie tęczy” – zabawa dydaktyczna. Rodzic na tablicy wiesza obrazek przedstawiający tęczę. Przygotowujemy 7 pasków papieru (bibułki, plasteliny) w kolorach tęczy (fioletowe, ciemnoniebieskie, niebieskie, zielone, żółte, pomarańczowe, czerwone). Zadaniem dziecka jest dobrze przyjrzeć się obrazkowi z tęczą i ułożyć swoje paski w dokładnie takiej samej kolejności.

• „Robimy tęczę” – zabawa z wodą – zabawa badawcza. Rodzic daje dziecku do trzymania wąż ogrodowy z nałożoną końcówką do podlewania dającą wachlarz wody (wersja 2: konewka z wodą lub spryskiwacz). Odkręca wodę i ustawia strumień pod słońce, dziecko obserwuje wodę i starają się dostrzec tęczę. Rodzic wyjaśnia zjawisko powstawania tęczy.
https://www.youtube.com/watch?v=qigLVHVd5j0

•„Kolorowa łąka” – zabawa dydaktyczna – manipulowanie figurami geometrycznymi (liczmanami).

Dziecko układa kolorowe figury geometryczne o różnej wielkości w odpowiednich polach – zbiorach.
Podnoszą figury według wskazanej komendy i układają na białej kartce, brystolu:

  • CZERWONE FIGURY lewy –górny

  • ŻÓŁTE FIGURY prawy – górny;

  • ZIELONE FIGURY lewy – dolny

  • NIEBIESKIE FIGURY prawy – dolny.

Przykładowa komenda: Połóż czerwony, mały, trójkąt w lewym – górnym polu łąki (kartki).

Pytania do zbiorów:

  • Jakiego koloru jest najmniej?

  • Jakiego koloru jest najwięcej?

  • Ile jest małych figur geometrycznych?

  • Ile jest dużych figur geometrycznych?

  • Ile mamy figur czerwonych? Ile mamy figur niebieskich?

  • Ile mamy figur zielonych?

  • Ile mamy figur żółtych?

  • Których kolorów figur jest po równo = tyle samo?

  • W którym polu są figury czerwone?

  • W którym polu są figury zielone?

  • Określ, gdzie jest więcej figur geometrycznych, czy w górnej – prawej części, czy w dolnej prawej części łąki?

Ćwiczenia czytania. Załącznik 1 i 2
• Ćwiczenia gimnastyczne:

– rozgrzewka: 

– ćwiczenia skoczności: 

Opracowała: mgr Emilia Szydłowska

Język Angielski Ewa Supronowicz:

Tydzień 17 „HAPPY BIRTHDAY”

  1. Słownictwo (lollipop, sweets, confetti, birthday cake, gift bag, birthday card, clown, ice-cream, balloon, cupcake, present, birthday hat)

Rodzic pokazuje obrazki i je nazywa, dziecko powtarza, czynność powtarzamy kilkukrotnie.

Zabawa na utrwalenie słownictwa : „Let’s jump!”. Rozkładamy karty obrazkowe na dywanie, w rzędzie, dziecko skacze obok kart i je nazywa.

  1. Draw the candles

Drukujemy obrazek, zadaniem dziecka jest narysowanie odpowiedniej liczby świeczek (rodzic czyta napisy pod tortami np. I am five – dziecko rysuje 5 świeczek itd.)

  1. Piosenka „Baby’s Shark Birthday” by Pinkfong

Happy birthday to you!

Happy birthday, shark!

Happy birthday, shark!

Happy birthday to you,

baby shark.

It’s for you.

It’s for you.

Have fun today.

Thank you! I’m so happy!”

Doo doo doo doo doo.

Doo doo doo doo doo.

Doo doo doo doo doo doo doo.

Stop! Wait!”

Doo doo doo doo doo.

Doo doo doo doo doo.

Doo doo doo doo doo doo doo doo.

Happy birthday, shark!

Happy birthday, shark!

This is for you, baby shark.

Ouch!”

Happy birthday, baby shark!

  1. I can match

Dziecko nazywa po angielsku rzeczy na obrazku, następnie koloruje tak samo takie same elementy.

  1. Zabawa ruchowa

  1. Balloons

Drukujemy obrazek i czytamy napisy w balonach, dziecko koloruje balony zgodnie z tym co usłyszy.

  1. Number puzzles

Drukujemy puzzle i wycinamy. Rozkładamy pomieszane na dywanie/ biurku, dziecko liczy balony po angielsku i mówi jaki mają kolor, następnie dopasowuje odpowiednią cyfrę.

  1. Size sorting

(birthday whistle– gwizdek urodzinowy, candle– świeczka)

Dziecko wycina elementy, układa je od największego do najmniejszego i nazywa po angielsku.

  1. Shape tracing

Dziecko nazywa kształty i elementy obrazka w tym kształcie po angielsku, następnie rysuje po śladzie i koloruje np. (triangle- birthday hat)

  1. Hunt and count

Dziecko nazywa elementy obrazka po angielsku, liczy je i wpisuje odpowiednią cyfrę.

  1. Finish the pattern

Dziecko mówi po angielsku o widzi i kończy rytm np.:

Dziecko: Present- balloon- present- balloon

Rodzic: What comes next?

Dziecko: Present

Zajęcia REWALIDACYJNE – Emilia Szydłowska:

ZAJĘCIA REWALIDACYJNE Z ZAKRESU

PRZYGOTOWANIA DO SZKOŁY

Tydzień 17

(06.07-10.07.2020 r.)

  1. Ćwiczenia spostrzegania wzrokowego „Lato”

  • Opis: Obejrzyj obrazek. Powiedz, co się na nim dzieje. Znajdź 4 przedmioty, które nie pasują do obrazka, powiedz dlaczego dlaczego?

Załącznik 1

  1. Ćwiczenia grafomotoryczne- utrwalenie pisowni poznanych liter

  • Opis: Przeczytaj litery umieszczone w wagonach pociągu samodzielnie lub z pomocą rodzica. Spróbuj samodzielnie napisać wszystkie litery umieszczone w wagonach. Przeczytaj wyrazy umieszczone w znakach.

Załącznik 2

  1. Ćwiczenia czytania

  • Opis: Przeczytaj zdania w ramkach. Opowiedz, co się wydarzyło w ciągu roku szkolnego.

    Załącznik 3 i 4

  1. Ćwiczenia grafomotoryczne- rysuj szlaczki po śladzie

  • Ćwiczenia grafomotoryczne 1: Rysuj po śladach rysunków, bez odrywania ołówka od kartki.

  • Ćwiczenia grafomotoryczne 2: Dokończ rysować szlaczki. Pokoloruj je.

Opracowała: mgr Emilia Szydłowska

 

Zajęcia REWALIDACYJNE – Marta Wilman:

Zajęcia rozwijające umiejętności społeczno-emocjonalne (TUS)

Dla grupy TOM AND KERI

Komunikacja niewerbalna. Kontakt wzrokowy z rozmówcą.

Komunikacja niewerbalna. Rozumienie znaczenia gestów. Używanie zwrotów grzecznościowych odpowiednio do sytuacji.

Dla grupy BABY BEETLES

Rozwijanie umiejętności nazywania emocji oraz rozpoznawania ich przyczyn u siebie i innych.

Zajęcia rozwijające funkcje wzrokowo – ruchowe.

 

Zajęcia TERAPEUTYCZNE – Edyta Mosheqaj:

Rok urodzenia 2015

Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego

1.Posłuchaj piosenki „Kocham lato”, następnie ułoż historyjkę obrazkową wg odpowiedniej kolejności. Spóbuj ją opowiedzieć,używając zwrotów: na początku, później, na końcu.

2.Co pasuje do lata? Wykonaj kartę pracy.

Rozwijanie sprawności grafomotorycznej

1.Już wiesz jaką mamy porę roku? Narysuj ją w ramce.

Rok urodzenia 2013

1.Obejrzyj bajkę z serii Bolek i Lolek na wakcjach „ Morska przygoda”. Czy Bolek i Lolek zachowali się odpowedzialnie?

2. Analiza głoskowa wyrazu. Wykonaj kartę pracy.

3.Synteza głoskowa wyrazu. Wykonaj kartę pracy.