Materiały dla rodziców do pracy z dziećmi w domu na tydzień nr 11, tj. od 25.05.2020 r. do 29.05.2020 r.

ZOBACZ MNIE „W AKCJI”

Oddział BABY BEETLES Monika Pawłowska:

Temat: Święto rodziców.

  • Nasi rodzice.
    Rozmowa na temat spędzania wolnego czasu z rodzicami. Dzieci dzielą się przeżyciami. Opowiadają o tym, co robiły z mamą, a co z tatą. Tłumaczymy dzieciom znaczenie słowa
    święto.
    Wyjaśniamy dzieciom, że 26 maja obchodzimy Dzień Matki, a 23 czerwca – Dzień Ojca.
  • Słuchanie opowiadania Ewy Stadtmüller Rodzicielska niespodzianka.

    – Już niedługo Dzień Matki i Dzień Ojca – przypomniała pani. – Z tej okazji przygotujemy przedstawienie, wymalujemy laurki i zorganizujemy wspaniały festyn rodzinny. A to wcale nie koniec atrakcji. Rodzice także mają coś dla was – otóż niektórzy z nich odwiedzą nasze przedszkole i opowiedzą o swojej pracy. – Może tata Bartka przyjedzie wozem strażackim… – rozmarzyli się chłopcy – albo tata Wojtka opowie, jak się walczy z przestępcami… Żaden z nich nie zgadł, ponieważ pierwszym gościem był tata Ali – zawodowy treser psów. Przyszedł z labradorem o imieniu Bosman i zaraz zaprosił wszystkich na podwórko. – Bosman już niedługo przystąpi do bardzo trudnego egzaminu na przewodnika osób niewidomych – opowiadał – czeka go naprawdę odpowiedzialna praca.
    Bosman chyba to rozumiał, bo bezbłędnie wykonywał wszystkie polecenia swego pana. Dziewczynki miały nadzieję, że do przedszkola przyjdzie mama Emilki, która jest aktorką, i… nie zawiodły się. Nie tylko przyszła, ale jeszcze przyniosła ze sobą całą walizkę lalek teatralnych. Pokazywała, jak wkładać na rękę pacynkę, jak poruszać kukiełką, a jak – marionetką. Każdy, kto chciał, mógł sam spróbować. Następnego dnia gościem Biedronek była pani dietetyczka, czyli mama Zuzi. Opowiadała, co trzeba jeść, żeby być silnym i zdrowym. Pochwaliła się, że zamieszcza w internecie przepisy na pyszne i kolorowe dania, od których wcale się nie tyje. Na koniec poczęstowała wszystkich znakomitymi chipsami z suszonych jabłek i owsianymi ciasteczkami. – Ciekawe, kto nas odwiedzi dzisiaj? – zastanawiała się Ada, maszerując do przedszkola w kolejny poranek. – A może to wy kogoś odwiedzicie? – powiedziała mama i uśmiechnęła się tajemniczo. – Dzisiaj będzie trochę inaczej niż zwykle – oświadczyła pani, gdy wszyscy skończyli już jeść śniadanie. – Kolejny rodzic zaprosił nas do miejsca, w którym pracuje. Powiem tylko, że to całkiem niedaleko stąd. Zaciekawione Biedronki ubrały się błyskawicznie. – Może to piekarnia? – próbowała zgadnąć Oliwka. – A może warsztat samochodowy? – zastanawiał się Wojtek. Gdy skręcili w następną przecznicę, Ada aż klasnęła w ręce. – Ośrodek zdrowia! – wykrzyknęła. – Tutaj pracuje moja mama! – I zagadka rozwiązana! – uśmiechnęła się pani. Mama Ady, w białym lekarskim fartuchu, przywitała gości w holu i zaprosiła na małą wycieczkę po przychodni. Wszyscy mogli zobaczyć, gdzie się trzeba zarejestrować do specjalisty, w którym gabinecie odbywają się szczepienia ochronne, a w którym pobierana jest krew do badania. Kto chciał, mógł posłuchać bicia swego serca, zakładając lekarskie słuchawki zwane stetoskopem. I nie był to wcale koniec niespodzianek, bo oto w drzwiach gabinetu stomatologicznego stanęła… mama Zosi. – Zapraszam do mnie – uśmiechnęła się serdecznie – postaram się przekonać was, że wizyta u dentysty to nic strasznego. Kto codziennie szczotkuje ząbki? Oczywiście zgłosili się wszyscy. – A pokażecie mi, jak to robicie? – spytała mama Zosi, wyjmując z szuflady plastikową szczękę i szczoteczkę. Konrad wziął szczoteczkę i raz-dwa przejechał po zębach, w prawo i w lewo. – Żeby wygarnąć wszystkie resztki jedzenia, trzeba szorować także z góry na dół, o tak – wyjaśniła pani doktor i zaprezentowała prawidłowy sposób czyszczenia zębów. Na koniec zaproponowała wszystkim mały przegląd. Ada trochę się bała dziwnego fotela dentystycznego, ale okazało się, że siedzi się na nim całkiem wygodnie. Mama Zosi zajrzała jej do buzi i oświadczyła, że tak zdrowych ząbków życzyłaby wszystkim swoim pacjentom. „A może ja zostanę dentystką? – pomyślała Ada. – Tyle się dziś nauczyłam…”

  • Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania i ilustracji w książce.
    – Kto odwiedził dzieci w grupie Ady?
    – Czym zajmują się wasi rodzice?
    – Czy byliście kiedyś w gabinecie dentystycznym?
    – Na czym polega praca dentysty? Rodzic kontynuuje rozmowę. Pyta dzieci, dlaczego rodzice są ważni w życiu dziecka?
  • Praca plastyczna- portrety naszych rodziców.
    Kartkę A3 dzielimy na dwie równe części.
    Dzieci na jednej części kartki rysują portret mamy, na drugiej części kartki rysują portret taty. Forma dowolna (kredki, farby, pastele…).
    *
    podpowiadamy dzieciom kolejne etapy rysowania portretu, np. najpierw okrągła głowa, potem oczy, brwi, nos, usta, uszy, kolor włosów. Zadajemy pytania pomocnicze, np. Czy mama nosi okulary? Czy tata ma wąsy?
  • Nauka piosenki ZoZi – Dziękuję Mamo! Dziękuję Tato!

Uczyliście mnie chodzić
Uczyliście mnie mówić
Jak się zachowywać
Jak zwracać się do ludzi
Ja mogę na Was liczyć
Wiem, że mi pomożecie
Najlepszych mam rodziców
Na całym wielkim świecie

Dziękuję mamo, dziękuję tato,
Za każdą zimę, za każde lato
Dziękuję mamo, dziękuję tato
Za to, że macie dla mnie czas
Bardzo kocham Was

A najpiękniejsze chwile
Są kiedy mnie tulicie
Dajecie mi buziaki
Idziemy tak przez życie.
Co mogę dla Was zrobić?
Jak mogę się odwdzięczyć
Jesteście w moim sercu
Będziecie w mej pamięci.

  • Nauka wiersza Jadwigi Koczanowskiej „Mama i tata”.
    Mama i tata to świat nasz cały, ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały, to dobre, czułe, pomocne ręce i kochające najmocniej serce. To są wyprawy do kraju baśni, wakacje w górach, nad morzem, na wsi, lotu huśtawką, prawie do słońca, oraz cierpliwość, co nie ma końca. Kochana Mamo, Kochany Tato, dzisiaj dziękować chcemy Wam za to, że nas kochacie, że o nas dbacie i wszystkie psoty nam wybaczacie.
  • Rozmowa kierowana na podstawie wiersza :
    – Jaki wydaje się świat, gdy obok są mama i tata?
    – Za co dzieci chcą podziękować rodzicom?

  • Wysłuchanie wiersza Ireny Róży Salach Tata jest…
    Tata Olka jest kucharzem,
    tata Ani – marynarzem,
    tata Krysi dobrze piecze,
    tata Tomka ludzi leczy,
    tata Zosi trudy znosi,
    tata Werki topi serki,
    tata Kuby szelki gubi,
    tata Iwony sprzedaje balony,
    tata Marty lubi żarty.

A mój kochany tatulek,
tatulek kochany,
wcale nie może żyć
bez mojej miłej mamy.

  • Rozmowa na temat wysłuchanego wiersza:
    – Jakie zawody wykonywali ojcowie Olka, Ani i Iwony w wierszu?
    – Jaki zawód wykonuje tata Tomka, jeśli wiemy, że leczy ludzi?
    – Czy gubienie szelek to zawód?
    – Skoro tata Marty lubi żarty, to jaki zawód mógłby wykonywać?
  • Bajka edukacyjna Króliczek Alilo – Dzień Matki

  • Ciekawe pomyły na prace plastyczne

  • Zabawy dla dzieci i rodziców

  • Kolorowanki dla naszych ukochanych rodziców

 

Język Angielski Patrycja Kisielewska:

25 – 29.05 DINOSAURS

1. Słownictwo: dinosaur, egg, volcano, fossil, bone, footprints.

Zakryć wszystkie karty, kolejno gdy dziecko odkrywa pytamy „What’s this?”. Dziecko nazywa w języku polskim, a rodzic odpowiada po angielsku.

Utrwalić kilkukrotnie.

Następnie można zagrać w „What’s missing?”. Mówimy do dziecka by zamknęło oczy: close your eyes. Gdy je zamknie, zakrywamy lub zabieramy jedną kartę. Dziecko otwiera oczy: open your eyes. I pytamty: What’s missing? Dziecko udziela odpowiedzi w języku angielskim lub polskim (wtedy rodzic podaje nazwę w języku obcym).

Można zabrać/zakryć kilka kart jednocześnie.

2. Piosenka „Ten little dinosaurs”

Przed rozpoczęciem nauki piosenki, zapoznać dzieci z nazwami dinozaurów w języku angielskim i utrwalić kilkukrotnie.

W trakcie piosenki, wskazywać kolejno na obrazki z właściwymi dinozaurami i liczyć na palcach.

Stegosaurus!

One little two little three little dinosaurs.

Four little five little six little dinosaurs.

Seven little eight little nine little dinosaurs.

Ten little dinosaur babies.

Triceratops!

One little two little three little dinosaurs.

Four little five little six little dinosaurs.

Seven little eight little nine little dinosaurs.

Ten little dinosaur babies.

Pterodactyl!

One little two little three little dinosaurs.

Four little five little six little dinosaurs.

Seven little eight little nine little dinosaurs.

Ten little dinosaurs babies.

Brontosaurus!

One little two little three little dinosaurs.

Four little five little six little dinosaurs.

Seven little eight little nine little dinosaurs.

Ten little dinosaurs babies

Tyrannosaurus Rex!

One little two little three little dinosaurs.

Four little five little six little dinosaurs.

Seven little eight little nine little dinosaurs.

Ten little dinosaurs babies.

3. Wierszyk „Dinosaur, dinosaur”

Powtarzając wierzyk, wykonywać odpowiednie czynności:

turn around – obrót

stomp the ground – tupanie nogami

show your claws – pokazujemy „pazury”

snap your jaws – szczękać zębami

sit back down – siad

4. Dinosaur Counting

Utrwalenie nazw dinozaurów w języku angielskim. Liczenie ich, wskazywanie odpowiedniej cyfry (w tabeli) dla rodzica. Rodzic zapisuje cyfry w odpowiednich miejscach.

5. I Spy: Dinosaurs

Polecenie takie samo jak w pkt4.

6. Find pairs.

Obrazki wyciąć.

I sposób

Rozłożyć wszystkie karty. Zadaniem dziecka jest szukanie pair: find pairs oraz nazywanie kolorów w języku angielskim: what color is it?

II sposób

Gra „memo”. Zakrywamy wszystkie karty. Szukamy par.

7. Tracing

Rysowanie po śladzie: trace the lines.

8. Color by number.

Kolorowanie obrazka wg kodu. Nazywanie cyfr i kolorów w języku angielskim.

 

Oddział TOM AND KERI Emilia Szydłowska:

Tydzień 11 (25.05-29.05.2020 r.)

Temat tygodnia: Święto rodziców


Zajęcia 1.
• Zabawa Moja mama jest…, a mój tata jest…
Kartony z napisami Mama jest…; Tata jest…, flamaster.
Dziecko kończy zdania (poszukiwanie jak największej liczby określeń przymiotnikowych), rodzic
zapisuje określenia wokół napisów:
Mama jest…; Tata jest… Wspólnie odczytują napisy (zwrócenie uwagi na podobieństwa i różnice w określeniach mamy i taty).
• Słuchanie wiersza
Mama i Tata to świat nasz cały,
ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały,
to dobre, czułe, pomocne ręce
i kochające najmocniej serce.
To są wyprawy do kraju baśni,
wakacje w górach, nad morzem, na wsi,

loty huśtawką, prawie do słońca
oraz cierpliwość co nie ma końca.
Kochana Mamo, Kochany Tato
dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,
że nas kochacie, że o nas dbacie
i wszystkie psoty nam wybaczacie.
• Rozmowa na temat wiersza. Rodzic pyta:
– Kim dla dzieci jest mama i tata?
– Za co dzieci dziękują rodzicom?
• Kończenie zdań rozpoczętych przez rodzica:
– Moi rodzice są kochani, bo…
– Pomagam rodzicom w…
– Lubię być w domu, bo…
– Z tatą najchętniej robię…
– Z mamą najchętniej robię…
• Aktywne słuchanie wiersza
Rodzic recytuje wiersz, a dziecko dopowiada końcowe słowa wersów.
Mama i Tata to świat nasz… (cały),
ciepły, bezpieczny, barwny… (wspaniały),
to dobre, czułe, pomocne… (ręce)
i kochające najmocniej… (serce).
To są wyprawy do kraju… (baśni),
wakacje w górach, nad morzem, na… (wsi),
loty huśtawką, prawie do… (słońca)
oraz cierpliwość co nie ma… (końca).
Kochana Mamo, Kochany… (Tato)
dzisiaj dziękować chcemy Wam… (za to),
że nas kochacie, że o nas… (dbacie)

i wszystkie psoty nam… (wybaczacie).
• Nauka wiersza fragmentami, metodą ze słuchu.

Układanie zdrobnień do słów: mama, tata.
mama – mamusia, mamuśka, mamunia…
tata – tatuś, tatusiek, tatunio…
• Nauka piosenki dla mamy:

Piosenka dla taty

,,A ja wolę moją mamę” Majka Jeżowska

1.Pewnego razu Kinga, spotkała wikinga
mieszkał na obrazku, zrywał się o brzasku
i zwiedzał wielkie morza,
i Kindze było go żal.

Ref.: A ja wole moją mamę,
co ma włosy jak atrament,
złote oczy jak mój miś,
i płakała rano dziś.

2. Pewnego dnia Dorota,
znalazła w lesie kota,
wzięła więc go do domu,
zamiast dać byle komu,
i świetnie się bawili,
i w zgodzie sobie żyli.

Ref.:A ja wole moją mamę,
co ma włosy jak atrament,
złote oczy jak mój miś,
i płakała rano dziś.

A ja wole moją mamę,
co ma włosy jak atrament,
złote oczy jak mój miś,
może się uśmiechnie dziś.

Karta pracy, cz. 4, s. 44–45. ( Do pobrania na dole strony pod zajęciami numer 5)Łączenie pierwszych głosek z nazw rysunków. Rysowanie dla Olka i Ady prezentów, których nazwy powstały z połączenia głosek. Rysowanie po śladach.

Zajęcia 2.
• Modelowanie struktury dźwiękowej nazw obrazków. Koszyk, obrazki do wykorzystania z poprzednich zajęć, kartoniki: czerwone, niebieskie (dla dziecka).
Dziecko losuje z koszyka po kolei obrazki. Układa pod nimi modele ich nazw. Dzieli nazwy na głoski i porównuje liczbę samogłosek i spółgłosek.

Przykład:

1- samogłoska-czerwony kolor,

3- spółgłoski- niebieski kolor.

Ćwiczenia w porównywaniu wzrostu
• Mierzenie wzrostu dziecka. Miarka.
Rodzic mierzy wysokość ciała dziecka za pomocą miarki zawieszonej na ścianie. W notesie zapisuje wzrost dziecka. Potem wymienia się z dzieckiem i dziecko mierzy wzrost rodzicowi (np. na podłodze). Kto jest wyższy ? (średnia wysokość 6-latka, dla dziewczynek wynosi 120 cm, a dla chłopców – 122 cm).
• Zabawa ruchowa Kto jest wyższy? Kto jest niższy?
Dzieci i rodzice dobierają się parami i porównują swój wzrost. Potem dzieci oceniają, kto w parze był wyższy, a kto niższy.

Wypowiedzi dzieci na temat Co lubią moi rodzice?
Dzieci określają, co lubi mama, co lubi tata, ale odpowiedzi podają, dzieląc dane słowa na sylaby.
Np.: chłopiec mówi, że jego mama lubi cze-ko-la-dę, a tata cias-to. Rodzice syntezują sylaby i podają całe słowa (czekolada, ciasto).
• Karta pracy, cz. 4, s. 47.( Do pobrania na dole strony pod zajęciami numer 5)
Kolorowanie ubrań tej osoby z pary, która jest wyższa. Naklejanie zdjęć odpowiedniego kwiatu.
• Karta pracy, cz. 4, s. 48.( Do pobrania na dole strony pod zajęciami numer 5)
Wyklaskiwanie podanego rytmu, w powtarzaniu tekstu za rodzicem. Określanie, w którą stronę zwrócone są serduszka. Naklejanie brakujących serduszek. Rysowanie po śladach dużych serduszek. Rysowanie w ich wnętrzu małych serduszek.

Zajęcia 3.
• Rozmowa na temat – Jak dzieci pomagają rodzicom? Rodzic pyta:
– Czy pomagacie rodzicom w domu? W czym?
– Czy powinniście pomagać rodzicom? Dlaczego?
• Karta pracy, cz. 4, s. 49.( Do pobrania na dole strony pod zajęciami numer 5)
Opowiadanie o tym, jak Olek i Ada pomagają rodzicom. Przedstawianie za pomocą rysunku sposobów, w jakie dzieci pomagają rodzicom. Rysowanie po śladzie serduszek, kolorowanie ich.
• Ćwiczenia oddechowe Ja i mój tata.
Dziecko nabiera powietrze nosem, następnie, wypuszczając powietrze, równocześnie
wypowiada słowa: tato, tato, tato.
• Słuchanie wiersza Stanisława Grabowskiego ,,Nie jesteś sam”
Mama biega po pokojach
ze ścierką,
z odkurzaczem,
z froterką.
Tata biega po pokojach
z fajką,
z książką
z pomysłami.
• Rozmowa na temat wiersza.
Rodzic pyta:
– Co robi mama?
– Co robi tata?
– Gdzie jest dziewczynka?
– Dlaczego jest szczęśliwa?
• Wypowiadanie fragmentami tekstu wiersza z radością – najpierw cicho, a później coraz
głośniej.
Gdy w domu –
tatuś i mama,
nie jestem sama.
• Pisanie po śladach liter i połączeń między nimi (w powiększonej liniaturze), po wzorze
przygotowanym przez rodzica. (tylko 6-latki)

Praca plastyczna ,,Mozaikowy naszyjnik”- dla mamy

Do wykonania pracy potrzebujemy:glinę samoutwardzalną lub masę solną, bawełnianą szmatkę jako podkład, odrobinę wody w szklance, wałek, kolorowy makaron do kupienia w marketach, sznurek, wykałaczkę, opcjonalnie farby do malowania.

1. Glinę lub masę solną wałkujemy na około 0,5 cm, a następnie za pomocą wykałaczki wykrawamy kształt medalionu. Może to być nieregularna forma, kwadrat, prostokąt, koło… co tylko przyjdzie nam go głowy. Następnie z reszty gliny wycinamy niewielki prostokąt, który delikatnie zaginając na pół dokleimy u góry jako uchwyt do medalionu. Można to zobaczyć krok po korku na zdjęciach poniżej. Ważne, aby doklejając elementy dobrze glinę ze sobą zmieszać i wygładzić palcem zwilżonym w wodzie.

2. Na przygotowanej podstawie naszego medalionu układamy kolorowy i połamany na drobne kawałki makaron. Im dzieci są starsze tym drobniej możemy połamać makaron, a dzięki temu uzyskać jeszcze ciekawszy efekt. Wszelkie nierówności możemy wygładzić palcem lekko zwilżonym w wodzie.

3. Wciśnięte w glinę kawałki makaronu zostawiamy do wysuszenia na około 12h. Następnie makarony trzeba zdjąć.

4.Po wysuszeniu medalionów delikatnie ściągamy makarony. Miejsca w których były wciśnięte połamane makarony ładnie się odbiły i możemy je pomalować na dowolny kolor. Wystarczą do tego zwykłe farby plakatowe lub akrylowe i cieniutki pędzelek. Następnie dookoła malujemy medalion przykładowo na czarny kolor, ale możecie tez wybrać każdy inny kolor. Tu jest możliwość pełnej twórczości i kreatywności według własnego gustu. Medaliony na koniec spryskujemy delikatnie lakierem do włosów, aby utrwalić kolory. Jeśli chcemy uzyskać połysk, prace można na końcu pomalować bezbarwnym lakierem do paznokci.

Instrukcja wykonania pracy w skrócie:

Zajęcia 4. Wokół mamy i taty – ćwiczenia i zabawy
• Układanie zdań o rodzicach.
Potrzebne materiały: kartonowe czerwone serca (ok. 15 cm), mazaki.
Dzieci układają zdania o mamie, tacie lub o obojgu rodzicach. Rodzic zapisuje wybrane zdania na kartonowych czerwonych sercach. Serca mogą posłużyć do ozdoby pokoju dziecka lub mieszkania.
• Liczenie słów w wybranych zdaniach. Serca ze zdaniami.
Rodzic odczytuje wybrane zdania z serc, a dziecko liczy w nich słowa i podaje ich liczbę. Np.:
Mama to mój największy skarb. (5)
Niech tata żyje sto lat! (5)
Życzę mamie i tacie, aby byli zdrowi, szczęśliwi. (8)
Mamo, tato kocham was. (4)
• Dzielenie na sylaby lub głoski nazw obrazków przedstawiających prezenty dla rodziców.
Obrazki przedmiotów, roślin, koszyk.
Dzieci losują obrazki z koszyka. Dzielą ich nazwy na sylaby (5-latki) lub głoski (6-latki).
Przykładowe obrazki: kwiaty, tort, kawa, korale, krawat, lizak, zegarek, lody, cukierek, jabłko, żelazko..
(Załącznik: Karta pracy 1)
• Podawanie rymów do słów: mama, tata.
Mama – rama, gama, tama, dama, lama…
Tata – wata, data, chata, łata, mata…
• Nauka rymowanki dla mamy i jej wersji dla taty.
Dzieci powtarzają tekst rymowanki fragmentami za rodzicem:
Mamo, mamo – Tato, tato –
co ci dam? co ci dam?
To serduszko, które mam. To serduszko, które mam.
A w serduszku miłość jest. A w serduszku miłość jest.
Mamo, mamo – kocham Cię! Tato, tato – kocham Cię!

Zabawa Czy znamy imię mamy i taty?
Dzieci podają imiona rodziców, dzielą je na sylaby
• Praca plastyczna- ,,Puchar dla taty” Materiały: 2 styropianowe kubeczki, złota i srebrna farba plakatowa, papierowe uchwyty, klej wikol.

Sposób wykonania: Sklejamy ze sobą spody kubeczków za pomocą kleju wikol. Po wyschnięciu kleju dzieci malują oba kubki złotą farbą. Następnie doklejamy pomalowane wcześniej uchwyty wycięte z bloku technicznego. Na karteczce wykonujemy napis „Najlepszy tata na świecie” i przyklejamy do pucharu. GOTOWE!

Zajęcia 5.

Rozmowa na temat festynu. Rodzic pyta:
– Co to jest festyn?
– Z jakiej okazji organizuje się festyn?
• Słuchanie opowiadania. Książka (s. 78–81) dla dziecka.( Do pobrania na dole strony pod zajęciami numer 5)
Dzieci słuchają czytanego przez rodzica opowiadania i oglądają ilustracje w książce.


Na rodzinny festyn do przedszkola Ady przyszło wiele rodzin, między innymi mama i tata Ady
oraz Olek. „Święto rodziców” okazało się dobrym pomysłem i okazją do wspólnej zabawy. Całe
przedszkole było udekorowane obrazkami namalowanymi przez dzieci oraz kwiatami. W ogródku
postawiono dodatkowe ławki, leżaki i miękkie pufy do siedzenia. Dzieci wymyśliły wiele śmiesznych konkurencji, w których brali udział dorośli. Zaczęło się od zagadek, potem były zawody w podrzucaniu piłki głową, co okazało się ulubionym zajęciem niektórych tatusiów. Przedszkolaki zorganizowały pokaz puszczania baniek mydlanych, które wirowały w powietrzu, mieniąc się wszystkimi kolorami tęczy. Najwięcej śmiechu wywołała ogromna bańka, która osiadła na nosie jednego z rodziców – minęło sporo czasu, zanim pękła! Tata Ady i Olka wygrał konkurs w skakaniu na jednej nodze dookoła karuzeli i chociaż w trakcie spadł mu lewy but, nie poddawał się do końca.
– Brawo! – krzyczała Ada.
– Tato! Tato! – dopingował Olek.
Następnie odbył się konkurs drużynowy z udziałem dorosłych i dzieci. Liczyły się zręczność i refleks. Każdy rodzic otrzymał plastikową butelkę, a zadaniem dzieci było jak najszybsze napełnienie jej wodą i zakręcenie. Ach, ile było przy tym radości! Wszyscy się nawzajem pooblewali, jakby to był śmigus-dyngus. Na szczęście pogoda była wspaniała i słońce szybko wysuszyło zmoczone ubrania.
Mama Ady i Olka zajęła pierwsze miejsce w konkursie nadmuchiwania balonów. W ciągu
minuty nadmuchała aż trzy i nawet zdążyła je zawiązać na supeł. Nagle rozległo się potężne
trrrach! To jeden z balonów pękł i wystraszył siedzące na dachu gołębie.
– Myślałem, że wystrzeliłaś z armaty! – zażartował tata.
– To dlatego, że kiedyś grałam na trąbce i mam silne płuca – wyjaśniła mama.
Później odbył się konkurs na rodzinne śpiewanie piosenek. Och! Nie każdy potraf śpiewać. Niektórzy bardzo fałszowali, ale zupełnie się tym nie przejmowali. Przecież wcale nie trzeba być
najlepszym we wszystkim. Najważniejsze to umieć się śmiać nawet z samego siebie.
Jednak najwięcej radości wywołały wyścigi z surowym jajkiem trzymanym na łyżce. Doro-
śli starali się zachować równowagę w czasie biegu, a dzieci piszczały z emocji! Bum! Jajko już
leżało na ziemi. Bach! Drugie jajko wylądowało na bucie jednego z ojców.
– Cały trawnik zamienił się w jajecznicę! – zachichotał Olek.
– To są jajka sadzone – stwierdziła Ada.
Zwycięzcy w różnych konkurencjach otrzymali nagrody zrobione przez dzieci: papierowe
sowy z przyklejonymi ruchomymi oczami, świeczki ozdobione suszonymi kwiatkami lub muszelkami, kamienie pomalowane jak biedronki i zakładki do książek.
Każdy, kto zgłodniał, mógł się poczęstować pysznym ciastem i owocami, ale najsmaczniejsze okazały się owsiane ciasteczka, które przedszkolaki upiekły razem z paniami kucharkami.
Na zakończenie rodzinnego festynu dzieci przygotowały część artystyczną, a Ada wyrecytowała wierszyk:
Gdy na Księżyc się wybiorę,
to spakuję do walizki
moją mamę oraz tatę,
bo nie mogę zabrać wszystkich.
Z mamą będę liczyć gwiazdy
i rysować złote słońce,
z tatą zrobię prawo jazdy
na talerze latające.
Na Księżycu dom postawię
i dla mamy kwiat w ogrodzie,
tacie gwiezdną dam golarkę,
by się mógł ogolić co dzień.
Więc, gdy lecieć chcesz w nieznane,
zabierz tatę oraz mamę!
Ada otrzymała wielkie brawa, a potem rozpoczęła się loteria. W losowaniu nagrody głównej
wzięli udział wszyscy zaproszeni goście. Każdy chciał wygrać, ale przecież to niemożliwe, żeby
wygrali wszyscy. Dzieci trzymały kciuki i czekały, aż pani dyrektor odczyta zwycięski numer.
– Wygrywa los z numerem 1865!
– Hura! To nasz! – krzyknął uradowany Olek.
– Mamy szczęście! – pisnęła Ada.
Nagrodą główną były bilety do teatru dla całej rodziny. Pozostali uczestnicy wylosowali nagrody pocieszenia w postaci książek.
– Trzeba to uczcić! – zaproponowała mama.
– Tylko nie każcie mi już dzisiaj skakać na jednej nodze! – zaśmiał się tata.
Tego dnia Ada i Olek byli bardzo dumni ze swoich rodziców. Chociaż są dorośli, mają wspaniałe poczucie humoru i można się z nimi świetnie bawić.
• Rozmowa na temat opowiadania. Rodzic. pyta:
– Z jakiej okazji odbywał się festyn w przedszkolu Ady?
– Kto z rodziny Ady przybył na festyn?
– Jaki konkurs wygrał tata Olka i Ady?
– Na czym polegał konkurs drużynowy – dorośli z dziećmi?
– W jakim konkursie mama Olka i Ady zajęła pierwsze miejsce?
– Jakie inne konkursy odbyły się jeszcze podczas festynu?
– Jakie nagrody przygotowały dzieci?
– Czym częstowali się goście?
– O kim Ada recytowała wiersz?
– Czym zakończył się festyn?


• Czytanie tekstu w książce. Książka (s. 78–81) dla dziecka. ( Do pobrania na dole strony pod zajęciami numer 5)
Słuchanie tekstu odczytanego przez 6-latki. Odpowiadanie na pytania.

Ćwiczenia oddechowe. (balony, wstążeczka/ sznurek)
Rodzic nawiązuje do opowiadania i proponuje dzieciom konkurs w nadmuchiwanie balonów
– kto zrobi to najszybciej? Rodzic pomaga w zawiązywaniu balonów. Zwycięzca zostaje nagrodzony brawami.

• Ćwiczenia gimnastyczne

  • ćwiczenia na wzmocnienie rąk:

  • ćwiczenia równowagi:

  • ćwiczenia z butelkami:

Karty pracy ,,Nowe przygody Olka i Ady” karty pracy cz.4 5/6 latek:

-s.44

-s.45

-s.46

-s.47

-s.48

-s.49

-s.50

-s.51

-s.52

-s.53

  • Książka s.78-79,
  • Książka s.80-81.

Opracowała: Emilia Szydłowska

 

Język Angielski Ewa Supronowicz:

Tydzień 11 „EMOTIONS”

  1. Rozpoczynamy zajęcia piosenką „Hello” by Super Simple Songs (dzieci znają ja z przedszkola), zachęcamy do śpiewania i pokazywania.

  1. Utrwalamy słownictwo z piosenki przy pomocy kart obrazkowych. Pokazujemy na ekranie obrazek i zadajemy pytanie : „How are you ?” (Jak się czujesz?) dziecko odpowiada.
  1. Find and circle.

Drukujemy kartę pracy, zadaniem dziecka jest odnalezienie odpowiedniej sekwencji robotów i nazwanie ich emocji (happy, sad, angry, scared, sleepy, hungry).

  1. Piosenka „If You’re Happy” by Super Simple Songs. Przed włączeniem piosenki utrwalamy słownictwo umieszczone poniżej (happy, angry, scared, sleepy)

If you’re happy happy happy, clap your hands.
If you’re happy happy happy, clap your hands.
If you’re happy happy happy, clap your hands, clap your hands.
If you’re happy happy happy, clap your hands.

If you’re angry angry angry, stomp your feet.
If you’re angry angry angry, stomp your feet.
If you’re angry angry angry, stomp your feet, stomp your feet.
If you’re angry angry angry, stomp your feet.

If you’re scared scared scared, say, “Oh no!”
If you’re scared scared scared, say, “Oh no!”
If you’re scared scared scared, say, “Oh no!” Say, “Oh no!”
If you’re scared scared scared, say, “Oh no!”

If you’re sleepy sleepy sleepy, take a nap.
If you’re sleepy sleepy sleepy, take a nap.
If you’re sleepy sleepy sleepy, take a nap, take a nap.
If you’re sleepy sleepy sleepy, take a nap.

If you’re happy happy happy, clap your hands.
If you’re happy happy happy, clap your hands.
If you’re happy happy happy, clap your hands, clap your hands.
If you’re happy happy happy, clap your hands.

  1. Color and name.

Dziecko koloruje i nazywa emocje.

  1. Board game.

Gra planszowa utrwalająca słownictwo. Drukujemy grę, potrzebne będą pionki i kostka. Poruszając się po planszy dziecko nazywa emocje (może je również pokazać).

  1. Zabawa ruchowa. Dziecko naśladuje ruchy wykonywane w piosence.

 

  1. Animal Clip Cards

Drukujemy obrazki. Zadaniem dziecka jest nazwanie zwierzęcia po angielsku (frog, giraffe, lion, hippo, monkey, panda, horse)oraz wskazanie par zwierząt, które przedstawiają tę samą emocję.

 

 

Zajęcia REWALIDACYJNE – Emilia Szydłowska:

ZAJĘCIA REWALIDACYJNE Z ZAKRESU

PRZYGOTOWANIA DO SZKOŁY

Tydzień 11

  1. Rozwijanie umiejętności czytania- wyrazy jedno i dwusylabowe

  • Opis: Wydrukowane na grubszym papierze karty, przecinamy wzdłuż przerywanej linii. Dziecko ma za zadanie nazwać ilustrację, odczytać wyrazy umieszczone po prawej stronie obrazka, a następnie przypiąć klamerkę (spinacz) do odpowiedniego napisu.

  1. Rozwijanie myślenia matematycznego

  • Liczenie w zakresie do 10 – kredki- ćwiczenia czytania i kategoryzacji

    Opis: Dziecko ma za zadanie przyporządkować do ilustracji odpowiednią cyfrę i odpowiedni podpis wraz z obrazkiem.

  • ,,Wyturlaj motyla”

    Opis: Do gry potrzebna będzie wydrukowana plansza, kostka oraz czysta kartka dla każdego z Graczy. Gracze kolejno rzucają kostką i rysują części ilustracji znajdujące się w kolumnie pod wylosowaną liczbą oczek. W grze każdy jest zwycięzcą, a gra kończy się po 5 kolejkach rzutów, kiedy każdy z Graczy ma kompletny rysunek motyla. Gotowy rysunek można dodatkowo pokolorować. Na koniec proponujemy urządzić wystawę z prac stworzonych podczas gry.

  1. Sudoku – wiosenne kwiaty

  • Opis: Zabawa polega na umieszczeniu brakujących obrazków tak, by nie powtarzały się w pionie i poziomie.

  1. Kolorowanka z kodem ,,paw”- utrwalenie litery [p]- ćwiczenia czytania i motoryki małej.

Opracowała: Emilia Szydłowska

 

 

 

Zajęcia REWALIDACYJNE – Marta Wilman:

Zajęcia rozwijające umiejętności społeczno-emocjonalne (TUS)

W Oddziale TOM AND KERI:

Rozwijanie wiedzy na temat własnej rodziny. Udział w świętach okolicznościowych.

Przeczytajcie dzieciom polecenia i poproście o wypełnienie kart pracy.

Przypomnijcie swojemu dziecku o złożeniu życzeń mamie. Przypomnijcie mu jak należy składać życzenia. (Zajrzyjcie do tygodnia 3 zajęć zdalnych ). Oczywiście zamiast słów „Wesołych Swiąt Wielkanocnych” użyjcie odpowiednich słów odnoszących się do Dnia Mamy,np.”Wszystkigo najlepszego z okazji Dnia Mamy”. Może Wasze dzieci same wymyślą jakieś ciekawe życzenia. 😊

W Oddziale BABY BEETLES:

Radzenie sobie w sytuacjach społecznych. Dzień Mamy.

Pokaż dziecku zdjęcia i poproś o odpowiedzina pytania.

Poproś o pokolorowanie obrazka. Poproś swoje dziecko o opisanie obrazka.

Zajęcia rozwijające funkcje wzrokowo-ruchowe

Rozwijanie sprawności grafomotorycznych.

Pokoloruj obrazek:

 

Zajęcia TERAPEUTYCZNE – Edyta Mosheqaj:

Rok urodzenia 2015

Rozwijanie myślenia dziecięcego-wykluczanie ze zbioru

1.Wykonaj karty pracy. Otocz element, który nie pasuje do pozostałych. Uzasadnij wybór.

Rozwijanie sprawności grafomotorycznej

1.Dzień Matki obchodzimy 26 maja. Wydrukuj ramkę i narysuj w niej portret swojej mamy <3

Rok urodzenia 2013

Rozwijanie logicznego myślenia

1.Rozwiąż łamigłówki:

2. Zadania dla małych bystrzaków:

3. W logicznym ogródku. Wykonaj kartę pracy.

4. Rozwiąż krzyżówkę:

5. Rozwiąż sudoku: