Materiały dla rodziców do pracy z dziećmi w domu na tydzień nr 9, tj. od 11.05.2020 r. do 15.05.2020 r.

ZOBACZ MNIE „W AKCJI”

Oddział BABY BEETLES Monika Pawłowska:

Temat: Moja miejscowość, mój region.

  • Wycieczka w góry – słuchanie opowiadania Ewy Stadtmüller Jak dobrze nam zdobywać góry.
    Rodzice uwielbiali górskie wyprawy. Kilka razy w roku pakowali plecaki i wyruszali na szlak. – Jeszcze trochę podrośniecie i wybierzemy się w góry wszyscy razem – obiecywał dzieciom tata. – Ale kiedy to będzie? – niecierpliwił się Olek. – Może już niedługo… – uśmiechnęła się mama. – Maj jest w tym roku taki piękny… To chyba tatę przekonało, bo już następnego dnia zaczął planować pierwszy rodzinny rajd. – Chcecie zobaczyć, dokąd pójdziemy? – zapytał, rozkładając mapę. – Najpierw szlak poprowadzi nas wąwozem, potem kawałek przez las i wyjdziemy na grań. – Na co? – nie zrozumiała Ada. – Grań to inaczej grzbiet górski – wyjaśniła mama. – Zobaczycie, jak pięknie wyglądają wiosną górskie łąki zwane przez górali halami. – Tylko pamiętaj: żadnego marudzenia – upominał siostrę Olek. Trzeba przyznać, że Ada bardzo się starała. Szła dzielnie i nie narzekała, chociaż po dwóch godzinach marszu poczuła się trochę zmęczona. – A daleko jeszcze do tych halek? – zapytała. – Do hal? – roześmiała się mama. – Bliżej niż myślisz. Rzeczywiście, gdy tylko wyszli z lasu, Ada aż krzyknęła z zachwytu. – Są!!! Są hale!! Są baranki i pan barankarz w kapeluszu!!! – Pan barankarz nazywa się baca – uśmiechnął się tato – a pomaga mu dwóch młodych juhasów. Zobacz, są jeszcze tacy pasterze, co biegają na czterech łapach i szczekaniem zaganiają owieczki do stada. Ten większy ma na imię Bacuś, a ten mniejszy – Gronik. Była jeszcze Dolina…
    – Dolina ma szczeniaki i musi się nimi zajmować – uśmiechnął się baca i zaprosił całe towarzystwo do bacówki, czyli drewnianej, okopconej jałowcowym dymem, chatki, gdzie nad paleniskiem wędziły się żółte góralskie serki zrobione z owczego mleka. – Weźmiemy sobie takiego świeżutkiego oscypka na kolację – obiecał tata. Baca zapakował serek, po czym postawił na stole cztery drewniane kubki, do których nalał czegoś, co wyglądało jak kefir. – To żętyca. Zostaje po zrobieniu oscypków – wyjaśniła mama. – Jest bardzo zdrowa. W smaku trochę przypomina maślankę. – Żętyca… – powtórzył Olek, żeby lepiej zapamiętać. – A wiecie, jak się nazywa to, czym się podpieram? – zapytał baca, mrużąc jedno oko. – Laska? – próbowała zgadnąć Ada. – Raczej… siekierka – poprawił ją Olek. – Nie jest to siekiera i nie jest to laga. To, czym się podpieram, to moja ciupaga – zrymowało się bacy, który, bardzo z siebie zadowolony, podkręcił wąsa i po chwili zastanowienia dokończył. – To, co góral ma na nogach, kierpcami się zowie. Nie ma spodni ino portki, kapelusz na głowie. Cuchą się owinie, kiedy wiatr na hali, a gdy słonko zajdzie, to watrę rozpali. To dopiero była łamigłówka. Na szczęście mama z tatą znali się na góralskiej mowie i wyjaśnili, że kierpce to skórzane góralskie buty, cucha to wełniane góralskie okrycie, coś w rodzaju krótkiej peleryny, a watra – ognisko. – Mamuś, a dlaczego górale mówią… inaczej niż my? – zapytał Olek późnym popołudniem, gdy dotarli już do schroniska. – Mówią po swojemu, czyli gwarą – wyjaśniła mama. – Ludzie mieszkający w różnych regionach Polski różnią się od siebie: językiem, strojem, zwyczajami… – Sami się o tym przekonacie, kiedy odwiedzimy Śląsk albo Kaszuby – włączył się do rozmowy tato. – A kiedy odwiedzimy? – zapytał Olek, który zdążył już nabrać ochoty na kolejną rodzinną wyprawę.
  • Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania:
    – Co ciekawego zobaczyli Olek i Ada podczas pobytu w górach?
    – Dlaczego baca mówił językiem niezrozumiałym dla Olka i Ady?
  • Słuchanie piosenki „Tutaj mieszkam”.

    1.Wszędzie wokół piękna zieleń, drzewa, kwiaty cieszą mnie. Tam wysoko ptaszek śpiewa, ja tu zawsze mieszkać chcę. Ref.:Wszystko tutaj jest mi bliskie. Wszystko tutaj dobrze znam. Tutaj mam przyjaciół wielu i nie jestem nigdy sam. 2.Patrzę w prawo, widzę sklepy patrzę w lewo widzę most, tam na rogu jest apteka, a plac zabaw jest na wprost Ref. Wszystko tutaj…
  • Porozmawiajcie na temat piosenki.
    – O czym jest piosenka?
    – Gdzie najlepiej się czujemy?
    – Jakie dookoła są widoki?
    – Jak nazywa się miejscowość, w której mieszkacie?
  • Dzieci oglądają albumy ze zdjęciami, pocztówki i przewodniki turystyczne przedstawiające miejscowość (region) swojego zamieszkania. Odnajdują zdjęcia i z pomocą rodziców poznają ciekawe i charakterystyczne miejsca w ich miejscowości. Prowadzą swobodne rozmowy.
    -Przykładowe ilustracje:
  • Przedstawiamy się” – dzieci podają swoje imię, nazwisko, miejsce zamieszkania.
  • Domy na świecie” – prezentacja multimedialna – pokaz domów dawniej i dziś oraz budynków z różnych stron świata, kształtowanie umiejętności zauważania podobieństw i różnic w budownictwie na świecie, wdrażanie do swobodnych wypowiedzi w oparciu o prezentację i własne doświadczenia.
    https://zalajkowane.pl/dziwne-budynki-z-calego-swiata/

  • „Domy i domki” – wykonanie pracy przestrzennej z kartonu- kształtowanie pojęć: architekt, budowniczy, wdrażanie do starannego wykonania pracy.
  • Bajka edukacyjna – Budowa domu

 

  • Znam wszystkie kierunki”- rodzic ustawia rząd kubeczków, pod ostatnim chowa cukierka. Dziecko staje przed rzędem pojemników i wykonuje polecenia: Zrób jeden krok do przodu. Jesteś przy pojemniku. Teraz jeden krok w bok, potem dwa kroki do przodu i znowu w bok …itd. Aż dziecko dojdzie do pojemnika z cukierkami. W nagrodę częstujemy dziecko cukierkami bądź innymi słodyczami.
  • Odgłosy domu” – ćwiczenia słuchowe. Rozpoznawanie i nazywanie odgłosów istniejących w domu.

  • Film edukacyjny „Jak bezpiecznie korzystać z urządzeń elektrycznych?”

  • Domek na kurzej nóżce” – zabawa z elementem równowagi. Dziecko biega swobodnie w różnych kierunkach. Na hasło stop! zatrzymują się i rodzic mówi: „Domku, domku na kurzej nóżce, obróć się dookoła i stań do mnie przodem!” Dziecko obraca się dookoła i staje na jednej nodze przodem do rodzica. Po chwili stania biega, zatrzymuje się na słowa: : „Domku, domku na kurzej nóżce, obróć się dookoła i stań do mnie tyłem!” obracają się dookoła i staje na jednej nodze tyłem do rodzica.
  • Prawda czy fałsz” – zabawa dydaktyczna. Rodzic czyta po kolei zdania. Jeśli wypowie zdanie prawdziwe dziecko klaszcze, jeżeli fałszywe – zachowuje ciszę.

– Wieżowce, to bardzo niskie domy.

– W wieżowcach są windy.

– W domach nie ma okien.

– Każdy dom ma drzwi.

– W łazience gotuje się obiad.

– Niektóre domy nie mają okien.

– W sypialni się śpi.

– W domu należy dbać o czystość i porządek.

  • Karty pracy do wykonania przez dziecko.

Język Angielski Patrycja Kisielewska:

11 – 15.05 CAMPING

1. Słownictwo:

backpack, sleeping bag, campfire, tent, flashlight, compass.

Obrazki do wydruku. Każdy wyciąć, przykleić na różnokolorowe kartki.

Na początku, utrwalić kolory pytając: What color is it?

Następnie, pytamy o to, co znajduje się na obrazku: What’s this?

Słownictwo można powtarzać mówiąc wolno, szybko, cicho, głośno. Powtórzyć kilkukrotnie każdym sposobem.

    

2. Zabawa memo

Jeżeli po wycięciu i odwróceniu kart, obrazki prześwitują, można przykleić na dodatkowe kartki.

Słownictwo z obrazków powtórzyć. Następnie zakryć wszystkie karty.

Wspólnie z dzieckiem kolejno odkrywać pary. Nazywać w języku angielskim.

3. Piosenka „Rock, scissors, paper”

W trakcie śpiewania, wykonywać te same gesty, co są w piosence.

Rock, scissors, paper.

Rock, scissors, paper.

One, two, three.

Play with me.

Right hand ROCK!

Left hand PAPER!

It’s a helicopter!

Rock, scissors, paper.

Rock, scissors, paper.

One, two, three.

Play with me.

Right hand ROCK!

Left hand ROCK!

Pinocchio!

Rock, scissors, paper.

Rock, scissors, paper.

One, two, three.

Play with me.

Right hand SCISSORS!

Left hand PAPER!

Look, it’s a seesaw!

Rock, scissors, paper.

Rock, scissors, paper.

One, two, three.

Play with me.

Right hand SCISSORS!

Left hand ROCK!

Mmmm, it’s an ice cream cone!

4. Filmik „Peppa Pig – Camping”

Filmik obejrzeć kilkukrotnie.

Pytania zadajemy w języku polskim. Dziecko również odpowiada w języku polskim (jeśli pamięta słówka w języku obcym, może ich użyć), a rodzic podaje tą samą odpowiedź w języku angielskim.

  • Gdzie wybiera się Peppa z rodziną? (They’re going on a camping)
  • Co podgrzali na ognisku? – Zupę pomidorową (Tomato soup)
  • Jaki ptak pojawił się w nocy? – Sowa (An owl)
  • Dlaczego tata nie spał w namiocie? – Jest za duży (He is too big)
  • Gdzie Peppa znalazła śpiącego tatę? – W samochodzie (In the car)

5. I spy – ćwiczenie na koncentrację.

Dziecko liczy w jęz. angielskim, a rodzic zapisuje cyfry obok właściwych obrazków. Zadaniem dziecka jest wskazać rodzicu właściwą cyfrę (można użyć tabeli, do liczenia).

6. Trace the path – rysowanie ścieżki po śladzie.

7. Color to match – kolorowanie obrazka wg wzoru.

8. Listen and color

Rodzic czyta polecenie w języku angielskim, a dziecko koloruje na właściwe kolory.

 

 

Oddział TOM AND KERI Emilia Szydłowska:

Tydzień 9 (11.05-15.05.2020 r.)

Temat tygodnia: Moja miejscowość- mój region


Zajęcia 1. Słuchanie piosenki Najpiękniejsze miejsce świata (sł. i muz. Krystyna Gowik)

1. Są na całym świecie miasteczek tysiące
i są też wioseczki jak z bajeczki.
Tutaj bloki różne, biurowce, wieżowce,
tam domki, łąki, pola, rzeczki.


Ref. A ja mieszkam właśnie tu, tutaj tulę się do snu.
Tutaj swoje mam radości i troski.
Każde drzewo tutaj znam, każdą drogę tu i tam.
To jest mój kawałek Polski.
x2
Najpiękniejsze miejsce świata, w prawo, w lewo, w tył i w przód!
Taki to mój mały cud!


2. Słychać tu tramwaje i gwar na chodnikach.
Gdzieś indziej, jak gdaczą sobie kurki.
W jednym miejscu śmiechy, a w drugim muzyka,
a w trzecim cicho płyną chmurki.

3. Ktoś pokochał morze lub dom nad jeziorem.
Ktoś góry, gdzie czystej wody zdroje.
Ktoś pokochał ciszę i gwiazdy wieczorem.
Ja także kocham miejsce swoje.


• Rozmowa na temat piosenki. Rodzic pyta:
– O jakim miejscu jest piosenka?
– Jakie ono jest?
– Co to znaczy, że mamy „swój kawałek Polski”?
• Określanie nastroju i budowy piosenki.
• Nauka refrenu na zasadzie echa muzycznego.

Słuchanie wiersza Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby ,,Małe miasteczko”
• Zabawa z rymowanką – Miejscowość swoją znamy, miejscowość swą kochamy
Dziecko wypowiada rymowankę cicho, głośno, rytmizując ją prostym, wymyślonym przez
siebie ruchem (np.: klaskanie, tupanie, podskoki), śpiewając na własną melodię.
• Słuchanie wiersza Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby Małe miasteczko


W małym miasteczku nie ma wieżowców,
schodów ruchomych ni zoo,
lecz drzew tu więcej, kwiatów i ptaków,
które śpiewają wesoło.
Dokoła rynku stoi rząd domów
w siedmiu kolorach tęczy;
ruch jest nieduży, spokojnie, miło,
czasami pszczoła zabrzęczy.


• Rozmowa na temat wiersza. Rodzic pyta:
– Jak wygląda małe miasteczko?
– Jakie są plusy mieszkania w małym miasteczku?
• Wskazywanie różnic między miasteczkiem (wsią), a dużym miastem
Np.: spokojnie, dużo zieleni, nie ma smogu, mało hałasu…(małe miasto/wioska); dużo hałasu, smog, pojazdy, dużo osób… (duże miasto).
• Spacer po swojej miejscowości, osiedlu.
Zadaniem dziecka na spacerze jest:
– oglądanie i porównywanie budynków mieszkalnych,
– zwracanie uwagi na budownictwo jedno- i wielorodzinne,
– zachęcanie do obserwacji zmian jakie zaszły w najbliższej okolicy,
– poznawanie nazw mijanych ulic,
– przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i przepisów ruchu drogowego.

Zabawy konstrukcyjne (potrzebne materiały: klocki)
Dziecko buduje różne domy z klocków. Następnie porównuje powstałe budowle, wykorzystując następujące pojęcia: wysoki, niski, wyższy, niższy. Dziecko zachęca do kupna powstałego domu poprzez reklamę. Poszukując jak największej liczby argumentów przekonujących potencjalnych klientów do zainteresowania się danym budynkiem.

Zajęcia 2. Miejsca, które znam. Rozmowa na temat miejsc w swojej miejscowości, które należy odwiedzić.
Oglądanie zdjęć, pocztówek przedstawiających charakterystyczne punkty w miejscowości dziecka, określanie, co przedstawiają. Dziecko opowiada o innych miejscach, które zna, odwiedza z rodzicami. Dziecko wypowiadają się na temat swojego miejsca zamieszkania.
Rodzic pyta:
– Z czego znany jest nasz region?
– Co jest najbardziej charakterystyczne w naszej miejscowości?
– Co się wam najbardziej podoba?
– Czego chcielibyście się dowiedzieć o swoim regionie?

Słuchanie historii powstania Białegostoku oraz poznanie charakterystycznych zabytków Białegostoku, poznanie ich historii
– Rodzic rozmawia z dziećmi na temat legendy – wyjaśnia niezrozumiałe pojęcia i zwroty.
– Samodzielne opowiadanie legendy przez dzieci.

Herb Białegostoku (Załącznik: Herb Białegostoku)
Oglądanie herbu Białegostoku. Wyjaśnianie znaczenia herbu. Rodzic zwraca uwagę dzieciom, z jakich elementów składa się herb, wyjaśnia, co one oznaczają. Dziecko wodzi palcem po rysunku herbu w prawą i w lewą stronę.
Symbolika
Uzyskał swój obecny kształt dnia 27 lutego 1995 r. na mocy uchwały nr XIII/76/95 Rady Miejskiej w Białymstoku. Ustalono, iż Herb Miasta będzie następujący:
Tarcza Herbowa dzielona w pas. Część górna czerwona, dolna złota. Na części górnej orzeł srebrny w koronie złotej, ze złotym dziobem i szponami oraz czerwonym językiem. W części dolnej Pogoń Litewska, której koń jest srebrny ze złotą uprzężą i czerwonym trójdzielnym czaprakiem. Jeździec w zbroi niebieskiej, szyszak niebieski z otwartą przyłbicą i srebrnym piórem, miecz wzniesiony niebieski, ostrogi złote. Tarcza jeźdźca niebieska, na niej srebrny krzyż jagielloński. W dostojnej wersji herbu dwa srebrne gryfy trzymają tarczę herbu, a nad nią koronę miejską. Pod tarczą wstęga srebrna z napisem CIVITAS BIALYSTOK.

Wykonanie pracy plastycznej ,, herb mojej miejscowości” (Załącznik: Herb Białegostoku praca plastyczna)
• Samodzielne działanie dzieci: kolorowanie kredkami wnętrza herbu, wydzieranie z papieru w odpowiednich kolorach małych kawałeczków, naklejanie ich na konturach herbu.

Zajęcia 3. Zabawy z kostkami. Rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 10, przedstawianie działań w zapisie. (Potrzebne materiały: dwa zestawy dużych kostek (łącznie 4 kostki). W pierwszym zestawie – przeznaczonym do dodawania – kostki mają zaklejone sześć kropek, puste pole będzie liczone jako zero. W drugim zestawie – przeznaczonym do odejmowania – jedna kostka jest bez zmian, a druga ma kropek: sześć, siedem, osiem, dziewięć i dwa razy po dziesięć) Załącznik: kostka: 1-4


Dodawanie z użyciem kostek.
Dziecko rzuca kolejno dwiema kostkami z pierwszego zestawu. Po wyrzuceniu liczą oczka

Dziecko podaje wynik. Uzasadnia go.

Np. 5 i 4 to 9.

(pięć dodać cztery to dziewięć).

Układamy odpowiednie działanie i je odczytujemy. (dziecko samodzielnie zapisuje działanie matematyczne z zastosowaniem znaków [+, =]
5 + 4 = 9

• Odejmowanie z użyciem kostek.
Dziecko kolejno rzuca kostkami. Najpierw tą z większą liczbą oczek, a potem tą drugą. Liczy
oczka wyrzucone na pierwszej, a potem – na drugiej kostce. Od liczby kropek z pierwszej
kostki odejmuje liczbę kropek z drugiej kostki.

Dziecko podaje wynik. Uzasadnia go.

Np. 10 odjąć 6 to 4.

Układamy odpowiednie działanie i je odczytujemy

10 – 6 = 4

 

Zajęcia 4. Wykonanie albumu swojej miejscowości PRACA DOMOWA DO 18.05.20 r.
Wykonanie pracy przez dziecko (Potrzebne materiały: kartki (ozdobione według własnego pomysłu) widokówki, obrazki, klej, mazak, wstążeczka, dziurkacz, kartonowa okładka z herbem miejscowości, napis: Białystok wykonany ze stempli z ziemniaków)
• Dziecko nakleja na kartkach widokówki, obrazki przedstawiające Białystok,
• Następnie przykleja pod widokówkami, obrazkami podpisy (przygotowane przez rodzica) informujące, o tym co przedstawiają,
• Łączymy kartki w jedną całość, za pomocą wstążeczki przewleczonej przez otwory wykonane
dziurkaczem,
• Dołączamy kartonową okładkę z herbem miejscowości, pokolorowanym przez dziecko i tytułem albumu Białystok.
• Prezentacja albumu w kąciku dla rodziców, wysłanie zdjęć z wykonanej pracy na adres e-mail: konsultacje@przedszkolerodzinne.pl

• Oglądanie polskich stroi ludowych (Załącznik: stroje ludowe)

• ZAJĘCIA Z KODOWANIA: Symbole narodowe

(Załącznik: Kodowanie 1-4)

Zajęcia 5. Nauka wiersza Ewy Stadtmüller Kim jesteś?
• Słuchanie wiersza.
Czy wiesz, kim jesteś?
– To oczywiste!
Co ci jest bliskie?
– Znaki ojczyste.
Ojczyste barwy
– biało – czerwone.
Ojczyste godło
– orzeł w koronie.
Ojczyste w hymnie
– mazurka dźwięki,
no i stolica
– miasto syrenki.

I jeszcze Wisła
co sobie płynie:
raz na wyżynie,
raz na równinie,
i mija miasta
prześliczne takie…
– Już wiesz, kim jesteś?
– Jestem Polakiem.

• Rozmowa na temat wiersza. Rodzic pyta:
– Co jest bliskie osobie z wiersza?
– Jakie znaki ojczyste?
– Co jest jeszcze bliskie?
– Kim jest osoba z wiersza? A wy, kim jesteście?
• Powtórna recytacja wiersza.
Rodzic recytuje wiersz opuszczając pewne słowa, które dopowiada dziecko (czerwona czcionka).

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych:

  1. Rozgrzewka:
  2. Ćwiczenia równowagi:
  3. Ćwiczenia prawidłowej postawy:

 

Karty pracy:

  • Nowe przygody Olka i Ady karty pracy cz.4 5/6 latek (Załącznik: karty pracy 1-5)

    Opracowała: Emilia Szydłowska

 

 

 

Język Angielski Ewa Supronowicz:

Tydzień 9 „VEHICLES”

  1. Piosenka „Driving in my car” by Super Simpe Songs. Przed włączeniem piosenki pokazujemy dziecku karty obrazkowe z różnymi środkami transportu, czytamy po angielsku, dziecko powtarza.

car- samochód

bike- rower

boat- łódka

train- pociąg

airplane- samolot

Driving in my car. Vroom vroom vroom. x2
Driving very fast. Vroom vroom vroom.
Driving very slow. Vroom vroom vroom.
I like driving.
Driving in my car.

Riding on my bike. Pedal pedal pedal. x2
Riding very fast. Pedal pedal pedal.
Riding very slow. Pedal pedal pedal.
I like riding,
Riding on my bike

Rowing in my boat, Splash splash splash. x2
Rowing very fast. Splash splash splash,
Rowing very slow. Splash splash splash.
I like rowing.
Rowing in my boat.

Riding on my train. Choo, choo, choo. x2
Riding very fast. Choo, choo, choo.
Riding very slow. Choo, choo, choo.
I like riding.
Riding on my train.

Flying in my airplane. Whoosh whoosh. X2
Flying very high. Whoosh whoosh.
Flying very low. Whoosh whoosh.
I like flying.
Flying in my airplane.

  1. What shape are my headlights?

(circle-koło, square-kwadrat, heart-serce, rectangle- prostokąt, star-gwiazda)

Rodzic pokazuje na ekranie obrazek samochodu i pyta „What shape are the headlights?” (Jaki kształt mają światła?), dziecko odpowiada. Przed rozpoczęciem zadania można zapytać dziecko jakie zna kształty „What shapes do you know?”(Jakie znasz kształty?)

  1. Transportation sounds

Rodzic włącza filmik dziecko powtarza (nauka i utrwalanie różnych środków transportu)

  1. Train puzzle

Drukujemy obrazki, dziecko wycina puzzle następnie je miesza i układa, układając nazywa cyfry i zwierzęta znajdujące się w wagonach np. number 1-elephant itd.

  1. Memory game

(balloon, bike, boat, car, helikopter, plane, train, bus, rocket, motorbike)

Drukujemy obrazki, przyklejamy na kolorowym papierze, wycinamy i gramy w memo, dzięki tej zabawie dziecko utrwali słownictwo, zestaw zawiera więcej obrazków, można użyć tylko części.

  1. Zabawa ruchowa- dziecko naśladuje

  1. Count the vehicles

(balloon, helicopter, car, boat, bike, train)

Dziecko patrzy na obrazki i mówi po angielsku co się na nich znajduje, następnie liczy takie same elementy i wpisuje odpowiednią cyfrę.

  1. Worksheets.

Rodzic czyta polecenie, dziecko koloruje zgodnie z instrukcją.

 

Zajęcia REWALIDACYJNE – Emilia Szydłowska:

ZAJĘCIA REWALIDACYJNE Z ZAKRESU

PRZYGOTOWANIA DO SZKOŁY

Tydzień 9

(11.05-15.05.2020 r.)

  1. Ćwiczenia spostrzegawczości. Odszukiwanie różnic (Załącznik: Róznice)

    Opis: Odszukiwanie różnic pomiędzy obrazkami jest doskonałym treningiem spostrzegawczości. Piracka plaża czeka na odkrycie jej tajemnic. Różnice zaznaczamy na dolnym obrazku.

  2. Ćwiczenia rozwijające myślenie matematyczne. (Załącznik: Tangramy i cienie 1-3)

  • Tangramy matematyczne- Materiał zawiera trzy karty – na dwóch pierwszych przedstawiono budowle oraz ich cienie, na ostatniej elementy każdej z budowli. Zadaniem dziecka jest dopasowanie kompletu 3 kartoników – budowli, jej cienia oraz elementów, z których jest zbudowana.

  • Nazywanie figur geometrycznych, z których składa się szablon danej budowli,

  1. Ćwiczenia czytania, analizy i syntezy głoskowej wyrazów 4-literowych  

    (Załącznik: 4 głoski 1-2)

  • Opis: Materiał zawiera karty do druku dwustronnego. Na pierwszej karcie znajdują się obrazki, a pod nimi kropki, które oznaczają liczbę głosek, z jakich składa się nazwa danego obrazka. Na drugiej karcie znajduje się nazwa obrazka oraz jej pierwsza głoska. Zadaniem dzieci jest połączenie w pary obrazka i nazwy obrazka oraz podzielenie nazw obrazków na głoski.

  1. Ćwiczenia w czytaniu- układanie z liter nazw do obrazków (Załącznik: ułóż wyrazy z liter)

  • Opis: dzieci losują obrazki. Układają pod nimi z liter ich nazwy.

Opracowała: Emilia Szydłowska

 

Zajęcia REWALIDACYJNE – Marta Wilman:

Zajęcia rozwijające umiejętności społeczno- emocjonalne. (TUS)

Oddział TOM AND KERI

Gra na dobry humor

Rozwijanie umiejętności tworzenia dłuższych wypowiedzi, zwiększania wiedzy o sobie i swoich najbliższych.

Pomoce potrzebne do gry: nożyczki, klej, pionki.

  1. Wytnijcie i sklejcie kostkę do gry.
  2. Grę rozpoczyna najmłodszy gracz lub wybierzcie inny sposób wyboru pierwszeństwa.
  3. Grę rozpoczynamy od pola „START” i poruszamy się do przodu zgodnie z cyfrą wskazaną na kostce.
  4. Gracz ma za zadanie odpowiedzieć na pytanie, które zapisane jest na polu, na którym się aktualnie znajduje.
  5. Rozgrywka toczy się w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara.
  6. Gra kończy się, kiedy pierwszy z graczy dotrze do mety.

Oddział BABY BEETLES

Ćwiczenia rozwijające umiejętność nazywania, rozpoznawania emocji na podstawie wyrazów twarzy. Poznanie nowej emocji – zdziwienie.

  1. Poproś dziecko o wycięcie obrazków przedstawiających twarze dzieci.

  2. Nazwijcie emocje przedstawione na twarzach dzieci. Możecie też porozmawiać o powodach tych „min”.

  3. Poproś dziecko o dopasowanie zdjęć do pociągów według pokazanych emocji.

ZŁOŚĆ

RADOŚĆ

SMUTEK

ZDZIWIENIE

Zajęcia rozwijające funkcje wzrokowo – ruchowe

Ćwiczenia na koncentrację uwagi

 

Zajęcia TERAPEUTYCZNE – Edyta Mosheqaj:

Rok urodzenia 2015

Rozwijanie myślenia dziecięcego-wykluczanie ze zbioru

1.Wykonaj karty pracy. Otocz element, który nie pasuje do pozostałych. Uzasadnij wybór.

Rozwijanie sprawności grafomotorycznej

1.Rysuj po śladzie ołówkiem, następnie pokoloruj kredkami.

Rok urodzenia 2013

Rozwijanie logicznego myślenia

1.Rozwiąż zagadki o Polsce.

2. Rozwiąż łamigłówki.

3. Rozwiąż zagadki.

Z soczystych liści złożona.
Okrągła głowa zielona.
 (Kapusta)

Z waty bywa, z puchu bywa,
w nocy do snu nas okrywa.
 (Kołdra)

Jak ten kwiatek się nazywa,
co słowo „pan” w nazwie ukrywa?
 (Tulipan)

Największe ciężary
podnosi on w mig.
Ma stalowe ramię,
nazywa się…
 (Dźwig)

Tłustego mleka
da nam na serek.
I ciepłej wełny
da na sweterek.
 (Owca)

Pracuje głęboko,
pod czarnym sufitem.
Ludzie palą skarby,
przez niego zdobyte.
 (Górnik)

4.Rowiąż krzyżówkę.