Materiały dla rodziców do pracy z dziećmi w domu na tydzień nr 6, tj. od 20.04.2020 r. do 24.04.2020 r.

ZOBACZ MNIE „W AKCJI”

Oddział BABY BEETLES Monika Pawłowska:

Temat tygodnia :  Wiosna na wsi.

Słuchanie opowiadania Ewy Stadtmüller  „Wiejskie ustronie”.

– Nie uwierzycie, co się nam przytrafiło! – opowiadał przy kolacji dziadzio. – Postanowiliśmy z babcią zabrać was na parę dni na wieś, więc zacząłem szukać gospodarstwa agroturystycznego położonego w jakiejś ładnej i spokojnej okolicy. Znalazłem. Miejsce dobrze mi znane. Patrzę na nazwisko gospodarza – coś takiego! Mój kolega z dzieciństwa też nazywał się Maciszek, ale na imię miał Staś, a nie Janusz. Dzwonię. I cóż się okazuje…? – ten Janusz to rodzony syn Stasia. Ale było radości! Staś zaprosił nas do siebie razem z wnukami. – Pojedziemy na wieś? – ucieszyła się Ada. – Oczywiście – jeśli rodzice się zgodzą – zaznaczyła babcia. Na szczęście mama z tatą nie mieli nic przeciwko temu. Olkowi zdawało się nawet, że tata puścił oko do mamy, zupełnie jakby chciał powiedzieć: „Nareszcie będziemy mieli trochę czasu tylko dla siebie”. Gospodarstwo agroturystyczne, pod wdzięczną nazwą „Ustronie”, okazało się miejscem wymarzonym na odpoczynek. Pan Staś nie ukrywał wzruszenia. – Wasz dziadek przyjeżdżał tu z rodzicami na wakacje – opowiadał Olkowi i Adzie. – Chodziliśmy razem na grzyby i jagody, paśliśmy krowy… – Ma pan krowy? – zainteresował się natychmiast Olek. – A mam – uśmiechnął się kolega dziadka. – Ta starsza to Jagoda, a ta młodsza – Malina. – A kaczuszki? – chciała wiedzieć Ada. – Kaczuszki też są. Całe popołudnie dzieci spędziły na zwiedzaniu stajni, obory i kurnika. Adzie najbardziej podobało się karmienie kur i kaczek, a Olkowi – królików. Oboje z zachwytem przyglądali się, jak pan Staś czyści konia. – Co prawda do pracy w polu używam traktora – opowiadał pan Staś – ale kiedy do Janusza przyjadą goście, to każdy dzieciak marzy, żeby wsiąść na prawdziwego rumaka. Olkowi natychmiast zaświeciły się oczy. – A czy ja… też mógłbym się przejechać? – zapytał z nadzieją w głosie. – Na koniu czy na traktorze? – chciał wiedzieć pan Staś. – Jak znam mego wnuka, to na jednym i drugim – zaśmiał się dziadzio. Trzy dni przeleciały jak z bicza strzelił. W tym czasie dzieci zdążyły zaprzyjaźnić się z Burym, który okazał się nadzwyczaj spokojnym koniem. Z Olkiem i Adą na grzbiecie spacerował po całym gospodarstwie, a w tym czasie prowadzący go za uzdę pan Stanisław opowiadał, jak mu się gospodarzy. Okazało się, że ma duże pole, na którym uprawia rzepak. – Musicie przyjechać w maju – zapraszał. – Zobaczycie, jak pięknie kwitnie. – Jak ty sobie, Stasiu, z tym wszystkim radzisz? – nie krył uznania dziadzio. – Wstaję o piątej, oporządzam zwierzęta, a potem po kolei robi się, co trzeba – odparł zadowolony gospodarz. – Wiesz, dziadziu, chyba będę rolnikiem – zwierzył się Olek, gdy trzeba było pożegnać wiejskie „Ustronie” i ruszać do miasta. – Byłbyś gotów na tak ciężką pracę? – zdziwił się dziadzio. – Jasne – kiwnął głową Olek. – A na wstawanie o piątej rano? – Nad tym musiałbym jeszcze popracować… – przyznał się największy śpioch w rodzinie.

 

  • Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania.
    − Co zobaczyły dzieci w gospodarstwie syna pana Stasia?
    − Co robili Olek i Ada podczas wizyty w gospodarstwie?
    − Jakie obowiązki ma do wykonania rolnik?
  • Wiejskie podwórko” program edukacyjny z serii Domowe przedszkole.

Zapraszamy dzieci na wycieczkę na wieś, do gospodarstwa rolnego, gdzie poznają różne zwierzęta gospodarskie i ich głosy. Z programu dowiedzą się m.in. skąd się bierze mleko oraz odwiedzą  fermy: kurzą, kaczą i gęsią

https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,co-slychac-na-wsi,45831

 

  • Zabawa ruchowa „ Na ziemi zostaje…”
  • Zagadki na temat zwierząt :Na śniadanie owies je, czasem rżeniem wita cię. (koń)

Ma ryjek różowy  i małe kopytka.
Wszystko ładnie zjada  ze swego korytka. (świnia)

Ptak domowy,  jajka znosi i o ziarnka, gdacząc, prosi. (kura)

Kiedy idzie polną ścieżką,  kwacze głośno: kwa, kwa, kwa. (kaczka)

Je trawę na łące, czasem łaty ma.  A gdy rolnik ją wydoi,  to mu mleko da. (krowa)

  • „Na wiejskim podwórku” – masażyk z wykorzystaniem wiersza.

Biegną konie do zagrody       uderzamy otwartymi dłońmi po plecach

A kaczuszki hop do wody      uderzamy piąstkami od góry pleców do dołu

Kurki ziarna wydziobują         palcami wskazującymi chodzimy po całych plecach

Pieski szczekają                       delikatnie szczypiemy

i domu pilnują.                      masujemy po całych plecach

 

  • „Kto policzy?” – zabawa matematyczna (załącznik na końcu)

– tworzenie zbiorów zwierząt według gatunków

– przeliczanie ilości zwierząt w zbiorach

– odzwierciedlanie ilości zwierząt w zbiorze na liczmanach (np. patyczki, klocki, kredki)

– porównywanie zbiorów np. gdzie najwięcej zwierząt, gdzie najmniej (o ile więcej, o ile mniej), gdzie tyle samo

  • Jakie to zwierzę?” – zagadki słuchowe – rozpoznawanie odgłosów wydawanych przez zwierzęta wiejskie

 

  • „Kłótnia w zagrodzie” – ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza J. Myślińskiej.

– dzieci naśladują odgłosy zwierząt, starając się wyraźnie wypowiadać słowa

Rzecz doprawdy niepojęta: rozkrzyczały się zwierzęta

i powstała wielka draka, bo ktoś kurze zjadł robaka.

Kura wrzeszczy: ko, ko, ko, który łobuz zrobił to?

Kaczka na to: kwa, kwa, kwa, wiesz, że to nie byłam ja.

Pies się kręcił przy zagrodzie, może był na wielkim głodzie?

Może robił już zapasy do swej kości i kiełbasy.

Pies zaszczekał: hau, hau, hau, tak, doprawdy, jam tu spał,

lecz nie jada pies robactwa – pozostawia je dla ptactwa.

A robaczek w dziurce siedzi i dyskusje zwierząt śledzi,

bo gdy kurę pies przestraszył, on się w cichej dziurce zaszył.

Śledztwo trwa do wieczora, gdy księżyca jest pora

i gdy nuci kot do snu: Miau, miau, miau, miau. Mru, mru, mru.

 

  • Lekcja interaktywna „Na wiejskim podwórku”

– zaproś do zabawy mamę, tatę lub starsze rodzeństwo, będzie potrzebna ich pomoc…

http://scholaris.pl/resources/run/id/49365

 

  • „Zwierzęta z wiejskiego podwórka” – origami płaskie z koła

http://maluchwdomu.pl/2015/05/origami-zwierzatka-z-wiejskiego.html

 

  • „Jakie to zwierzę” – rozwiązywanie zagadek słownych, dzielenie nazw na sylaby.

– Jestem różowa, tłusta i kwiczę- kiedy w chlewiku zapasy ćwiczę. (świnia)

– Ptak jest ze mnie kolorowy i gulgotać wciąż gotowy. (indyk)

– Ma skrzydełka dwa, mówi: kwa, kwa, kwa. (kaczuszka)

– Spotkasz go w stajni albo zagrodzie, a jego ogon zawsze jest w modzie. (koń)

– Mogę, gdy zechcę, dać dla człowieka nawet wiaderko pysznego mleka. (krowa)

– Za każde jajko, małe i duże, podziękuj, proszę, gdaczącej… (kurze)

– Jestem biała, jak wąż syczę, tyle razy, że nie zliczę i lubię chodzić gęsiego, czy wiesz kim jestem, kolego? (gęś)

– Mam na sobie same loczki, futro białe jak obłoczki, a gdy czegoś mi się chce mówię tylko: me, me, me. (owca)

  • „Kaczuszki” – zabawa taneczna do muzyki

Załącznik do zabawy matematycznej

Karty pracy do wykonania przez dziecko:

a) Dopasuj pary.

b) Pokoloruj obrazek.

c) Rysuj po śladzie.

d) Dopasuj pary.

 

Język Angielski Patrycja Kisielewska:

20 – 24.04 BUGS

1. Słownictwo:

ant, bee, butterfly, dragonfly, fly, grasshopper.

Obrazki wydrukować i wyciąć, bądź pokazywać na ekranie.

Pytając dzieci, co znajduje się na obrazku używamy języka angielskiego: What’s this?

Dziecko odpowiada nam w jęz. polskim, a my nazywamy dany owad w języku ang, np:

It’s an ant/It is a bee…

Możemy dodatkowo zapytać o kolor danego owada:

What color is it?

Is it yellow/green/blue?

2. Wierszyk „The Beehive”

Wskazówki odnośnie nauki zamieszczone są obok danych fragmentów. Pokazywać wspólnie z dzieckiem.

3. Piosenka „Hungry Catterpillars”

(W czasie śpiewania proszę wykonywać gesty zgodnie z instrukcją zamieszczoną obok kolejnych wersów.)

Tra-la-la yummy leaves! (głaskanie po brzuchu)

Tra-la-la yummy leaves!

Yum, yum, yummy leaves!

Tra-la-la yum!

 

I’m a hungry caterpillar. (głaskanie po brzuchu)

I love to eat, eat, eat! (udawanie, że się coś je)

Yummy! (głaskanie po brzuchu)

When I grow, (wyciąganie rąk do góry)

grow, grow, grow up, (coraz wyżej i wyżej….)

I’ll be a beautiful butterfly. (machanie rękami, jak skrzydłami)

(x2)

 

Yum, yum, yum.

Mm!

Yum, yum, yum.

Wow!

Yum, yum, yum, yum,

yummy leaves!

Yummy!

We are hungry caterpillars.

And!

We’ll become beautiful

butterflies!

4. Zabawa ruchowa

ants – maszerowanie

bees – latanie i bzyczenie

fireflies – latanie i mruganie

catterpillars – poruszanie się jak gąsienice

 

5. Ladybug coloring

Dziecko koloruje obrazek według kodu. Nazywa kolory w języku angielskim.

 

 

Oddział TOM AND KERI Emilia Szydłowska:

Tydzień 6 (20.04-24.04.2020 r.)

Temat tygodnia: Dbamy o przyrodę


Zajęcia 1. Słuchanie piosenki pt.:,,Nasza planeta”. Rozmowa na temat tekstu piosenki.
Śpiewające Brzdące ,,Nasza planeta”

,,NASZA PLANETA’’

1.Nasza planeta wzywa nas,

na Ziemi misję zacząć czas,

wołamy głośno S.O.S.

pomoc potrzebna Ziemi jest.

Ref. Trzeba nam zieleni, czystej atmosfery.

Segregacji śmieci, pomogą w tym dzieci.

2.Ekologiczna misja trwa,

sadzimy drzewa gdzie się da,

wołamy głośno S.O.S

pomoc potrzebna Ziemi jest.

Określanie nastroju piosenki (szybka, wolna, smutna,wesoła, radosna).
Rodzic zadaje dziecku pytania:
– Co to znaczy, że wzywa nas nasza planeta i krzyczy głośno S.O.S.?
– Czym jest Ziemia? Dlaczego musimy o nią zadbać?

– Co to jest ekologia?

– Dlaczego należy segregować śmieci?
– Czy wszyscy dorośli są przyjaciółmi Ziemi?

Zabawa dramowa – My, drzewa.

Dzieci są drzewami. Rodzic opowiada, co działo się z lasem, drzewami, a dzieci wcielają się
w role drzew i uzewnętrzniają stany emocjonalne w zależności od kolejnych zdarzeń opisywanych przez rodzica.
Rodzic opowiada:
Dawno temu lasy były czyste, pełne ptaków i innych zwierząt. Drzewa były szczęśliwe, wesoło się uśmiechały, słuchając śpiewu ptaków siedzących na ich gałęziach. Mijały lata, powoli zachodziły zmiany – wycinki, bezmyślne niszczenie drzew. Zaczęło to złościć drzewa. A gdy na dodatek pojawiły się śmieci, które ludzie wywozili do lasu – drzewa wystraszyły się, co się z nimi stanie. Czy zginą w tych górach śmieci? Czy uschną? Dzisiaj smutno patrzą na to, co się dzieje. Może dzieci im pomogą?
Wypowiedzi dziecka na temat: Co to jest las?
Dziecko podaje swoje skojarzenia ze słowem las. Rodzic zapisuje je na kartce na narysowanym na kartce drzewie,wokół drzewa rodzic pisze hasło: Las to… ułożonego z liter i odczytanego wspólnie z dziećmi lub odczytanego samodzielnie przez 6-latki.


• Poznawanie (przypomnienie) ogólnej budowy drzewa.
Rodzic układa przed dziećmi poszczególne kartonowe elementy drzewa: korzenie, pień, gałęzie, koronę z liśćmi. Dzieci nazywają części drzewa. Układają je na kartce we właściwej kolejności. Określają, które części rośliny rosną pod ziemią, a które nad nią.

Zajęcia 2. Wyjaśnianie słów lasy to płuca Ziemi.
Rodzic nawiązuje do wcześniejszej rozmowy, wyjaśnia, że lasy to płuca Ziemi, bo produkują
tlen, którym oddychamy, zatrzymują także pył i kurz, oczyszczają powietrze, a drzewa iglaste wydzielają olejki eteryczne.


• Zabawa graficzna – Drzewko. Kartka z rysunkiem konturu drzewa. |(Kontur drzewa wykonuje rodzic.)
Dziecko otrzymuje kartkę z narysowanym konturem drzewa. W zależności od kształtu drzewa wypełnia rysunek trójkątami (drzewa iglaste), małymi kołami (rozłożyste drzewa, np. dąb).


• Zabawa dydaktyczna – Co zanieczyszcza powietrze?
Film edukacyjny: Dlaczego musimy zadbać o czyste powietrze? Czym jest SMOG.

Zabawy badawcze ,,Eksperymenty z powietrzem”

Potrzebne materiały do eksperymentu: pusta przezroczysta butelka, pojemnik z wodą, kubeczek, słomka, woda mineralna niegazowana.

Film instruktażowy:

Zabawy badawcze ,,Eksperymenty z wodą”:

Zajęcia 3. Ochroń przyrodę- segregowanie odpadów

Ćwiczenia prawidłowej wymowy
Rodzic podaje przykłady krótkich wypowiedzeń w nadanym przez siebie rytmie, a dziecko stara się je powtórzyć na zasadzie echa muzycznego, w różnym tempie oraz z różnym natężeniem dźwięku. Zmienia dynamikę w wypowiedzeniu, wymawiając słowa naprzemiennie: raz głośno, raz cicho. Recytuje coraz głośniej, następnie – coraz ciszej.


Ziemia, ziemia to nasza planeta.
Dbamy o czyste powietrze.
Nie chcemy śmieci na leśnej łące.
Precz z dymem, który zasłania słońce.

Segregowanie opakowań (opakowania po różnych materiałach, pudełko).
Rodzic
przynosi pudełko wypełnione różnymi opakowaniami: papierowymi, szklanymi, aluminiowymi i plastikowymi. Dziecko zastanawia się, po czym są poszczególne opakowania, segregują je według materiału, z jakiego zostały wykonane.


• Zabawa ,,Do jakiego pojemnika?” (obrazki pojemników do segregowania odpadów-

Załącznik: Segregowanie śmieci 1-6)
Rodzic pokazuje dziecku obrazki specjalnych pojemników, których używa się do segregowania odpadów, i wyjaśnia, jakie odpady można do nich wkładać. Podkreśla znaczenie segregowania odpadów i ich ponownego przetwarzania w celu odzyskania materiału, który może zostać ponownie wykorzystany. Śmieci nie zanieczyszczają wtedy środowiska, tylko ponownie mogą zostać użyte. Wyjaśnia pojęcie recyklingu.

Drugie Życie Butelki PETulki


Pojemnik (lub worek, kartka)
niebieski – papier,
pojemnik (lub worek, kartka)
zielony – szkło,
pojemnik (lub worek, kartka)
żółty – metale i tworzywa sztuczne,
pojemnik (lub worek, kartka)
brązowy – odpady organiczne.

Rady na odpady – bajka edukacyjna:

Segreguj odpady, to opłaca się nam wszystkim- film edukacyjny


22 kwiecień DZIEŃ ZIEMI- wykonanie pracy plastycznej ,,Ziemia”

Opis: Każde dziecko otrzymuje szablon Ziemi (Załącznik: Ziemia). Kontury można wypełnić kredkami, farbami, wykleić bibułą, kolorowym papierem, plasteliną, pianką do golenia zabarwioną farbami. Technika wykonania pracy dowolna.

Zajęcia 4. Instrumentacja wiersza Bożeny Formy Dbaj o przyrodę. (rolka po ręczniku papierowym, dwie plastikowe butelki, puszka po napoju (wypełniona kaszą), szeleszcząca reklamówka, gazeta.
Rodzic recytuje dziecku wiersz, z zachowaniem odpowiedniego rytmu. Dziecko powtarza go za rodzicem. Następnie łączą tę czynność z klaskaniem. Podczas instrumentacji klaskanie zastępuje gra na instrumentach.


Dzieci:
Kochamy naszą planetę, uderzają butelkami w rytmie ¾ na raz
o podłogę, na dwa, trzy – butelką o butelkę,
przecież na niej mieszkamy, potrząsają puszkami,
chcemy, by była piękna, uderzają rolką o rolkę,
dlatego o nią dbamy. potrząsają puszkami,
Nie zaśmiecamy lasów, zgniatają gazety,
w nich żyją zwierzęta, potrząsają puszkami,
to nasi przyjaciele, szeleszczą reklamówkami,
każdy z nas o tym pamięta. potrząsają puszkami,
Chcemy mieć czystą wodę uderzają butelkami w rytmie ¾ na raz
o podłogę, na dwa, trzy – butelką o butelkę,
w jeziorach i oceanach, potrząsają puszkami,
chcemy, by słońce świeciło prostują zgniecione kule z gazet,
na czystym niebie dla nas. potrząsają puszkami.

Burza mózgów – W jaki sposób można oszczędzać wodę, prąd, papier?

Dzieci próbują same podać przykłady oszczędzania wody,prądu i papieru. Następnie rodzic prezentuje dziecku film edukacyjny:

,,W kontakcie z naturą”

Zajęcia 5. Słuchanie opowiadania Agaty Widzowskiej Lis i lornetka


• Przypomnienie przez dzieci, jak należy zachowywać się w lesie.
Rodzic następnie pyta:
– Dlaczego należy tak się zachowywać?


• Rodzic czyta opowiadanie
Przedszkolaki bardzo lubią wycieczki. Odwiedziły już zoo, ogród botaniczny i Muzeum Lalek. Tym razem grupa Ady wybrała się do lasu na lekcję przyrody, bo nauka w terenie jest znacznie ciekawsza niż zwykłe opowieści. Dzieci koniecznie chciały obejrzeć paśniki dla zwierząt.
W świecie zwierząt nastąpiło wielkie poruszenie.
– Schowajcie się! – krzyknął płochliwy zając. – Idą tu małe człowieki!
– Nie mówi się człowieki, tylko ludzie – poprawiła go łania, spokojnie przeżuwając młode
pędy drzew iglastych.
– Na pewno zaatakują kijkami nasze mrowiska! – pisnęły przerażone mrówki. – Kiedyś wielki dwunożny człowiek podeptał nasze całe królestwo!
– Pobiegnę wywęszyć, jakie mają zamiary – oznajmił lis i ruszył przed siebie, wymachując
puszystą kitą.
– Boimy się hałasu – pisnęły zajączki, tuląc się do uszatej mamy.
– Tydzień temu ludzkie istoty zostawiły w lesie pełno śmieci: puszki, sreberka po czekoladzie
i butelki! – krzyknął oburzony borsuk. – Chyba nie wiedzą, że kiedy słońce rozgrzeje zbyt mocno
szklaną butelkę, to może wywołać pożar lasu!
– To straszne! – oburzyła się wiewiórka. – Zaraz przygotuję pociski z orzechów i będę nimi
rzucać. Pac! Pac!
W tej samej chwili zza drzew wyłonił się jeleń i dostojnym krokiem zbliżył się do paśnika.
– Witam państwa – przywitał się. – Słyszałem, że boicie się ludzi. Powiem wam, że bać się
należy myśliwych, którzy mają strzelby, ale nie ludzkich dzieci, bo one mają dobre serca.
– Tiuu, tiuu! My znamy te maluchy! – odezwały się ptaki. – Zimą sypią dla nas ziarenka
i szykują słoninkę w karmnikach, żebyśmy nie zamarzły z głodu.
Nadbiegł zziajany lis i, łapiąc oddech, wysapał:
– Kochani, nie ma się czego bać! Te człowieki to bardzo miłe stworzenia.
– Nie mówi się człowieki, tylko ludzie – po raz drugi odezwała się łania.
– No dobrze, ludzie. Duże stworzenie w spódnicy mówiło do nich „moje kochane przedszkolaki” czy jakoś tak… Urządzili sobie piknik na polanie, a potem posprzątali wszystkie śmieci.
Na trawie nie został ani jeden papierek po kanapkach, ciastkach i cukierkach. Wszystkie butelki
po sokach i pudełeczka po jogurtach wyrzuciły na parkingu do wielkiego kosza na śmieci.
– A nie krzyczały? – szepnęły wciąż wystraszone zajączki.
– Ależ skąd! One dobrze wiedziały, że w lesie trzeba być cicho, żeby nas nie płoszyć.
– O! To znaczy, że szanują nas i las – powiedziała do rymu pani zającowa.
– Szanować las najwyższy czas! – odpowiedziały chórem zwierzęta.
Tego dnia dzieci wróciły z wycieczki bardzo zadowolone. Nauczycielka pochwaliła wszystkie za to, że w lesie zachowywały się tak, jak należy: nie hałasowały, nie niszczyły mrowisk i norek, nie zrywały żadnych roślin bez zgody pani i pięknie posprzątały po zakończonym pikniku.
– A może narysujecie to, co najbardziej zapamiętaliście z dzisiejszej wycieczki? Zrobimy wystawę o lesie.
– Tak! Chcemy!
– Ja namaluję wiewiórkę – ucieszyła się Zuzia.
– I ptaszki.
– A ja narysuję mech – postanowił Jacek.
Pani rozdała dzieciom kartki, kredki i farby. Sama też postanowiła coś namalować.
Powstały prawdziwe dzieła sztuki: drzewa iglaste oświetlone słońcem, wiewiórka, ślady kopytek, zielona polana i ptaszki na gałęziach. Jacek namalował czarną plamę i oznajmił wszystkim, że
to jest nora niedźwiedzia. Ada narysowała lisa trzymającego w łapkach jakiś dziwny przedmiot.
– Co to jest? – zapytała Kasia.
– To jest lis – odpowiedziała Ada, chociaż uznała, że bardziej przypomina psa niż lisa.
– A co on trzyma?
– Lornetkę – odpowiedziała Ada.
– Lornetkę? Przecież lisy nie używają lornetek – stwierdził Piotrek. – Nie widziałem tam żadnego lisa.
– A ja widziałam – odparła Ada. – Cały czas nas podglądał!
– Naprawdę?
– Naprawdę. Ciągle nas obserwował, a zza drzewa wystawała jego ruda kita.
– To dlaczego nam nie powiedziałaś?
– Nie chciałam go spłoszyć. Widocznie sprawdzał, czy umiemy się dobrze zachować w lesie.
– Pewnie, że umiemy! – stwierdził Piotrek.
Nauczycielka zebrała wszystkie obrazki i przyczepiła je do specjalnej tablicy.
– Jaki tytuł nadamy naszej wystawie? – zapytała dzieci.
Było wiele propozycji, ale najbardziej spodobał się wszystkim pomysł Ady: „Czas szanować
las”. Jednak największe zdziwienie wywołał rysunek nauczycielki.
– Dlaczego pani powiesiła pustą kartkę? – zdziwiły się dzieci.
– Ona nie jest pusta – uśmiechnęła się tajemniczo pani.
– Przecież pani nic nie narysowała…
– Narysowałam w wyobraźni. Mój rysunek przedstawia leśną ciszę.
Oj, nasza pani zawsze nas czymś zaskoczy!


• Rozmowa na temat opowiadania.
– Jak zwierzęta przyjęły obecność dzieci w lesie?
– Dlaczego zwierzęta bały się dzieci?
– Co powiedziały o dzieciach zwierzęta, które je obserwowały: jeleń, ptaki, lis?
– Co zrobiły dzieci po powrocie do przedszkola?
– Kogo narysowała Ada? Dlaczego?
– Co narysowała pani? Co przedstawiał jej rysunek?


• Rozmowa na temat zależności występujących w świecie przyrody.
– Kto jest ważniejszy w przyrodzie: rośliny czy zwierzęta?
– Czy zwierzęta mogłyby żyć, gdyby nie było roślin?

ĆWICZENIA GIMNASTYCZNE:

  • SKACZEMY, BIEGNIEMY – Wygibasy z naszej klasy – piosenka dla dzieci, dziecięce hity!

  • WF Dla Dzieci Online:

PRACA DOMOWA !!!

1. Założenie hodowli (dowolnie wybrana roślina np.: kwiaty, warzywa, owoce, drzewka)
Rodzic zadaje pytanie dziecku: Co potrzebują rośliny do życia?
Dzieci podają, jakie czynności należy wykonać, aby posadzić np. hiacynta:
– przygotować doniczkę z ziemią,
– włożyć do doniczki cebulkę hiacynta,
– podlać roślinę i umieścić w słonecznym miejscu,
– podlewać hiacynta co kilka dni.
Hodowlę należy dokumentować za pomocą zdjęć do 8 maja (piątek),

Zadaniem dzieci i rodziców jest robienie zdjęć swojej roślinie, dokumentując etapy rozwoju rośliny (np. co 2-4 dni). Ostatniego dnia (8.05.2020 r.) wysyłamy podpisane zdjęcia max.4 na adres e-mail: konsultacje@przedszkolerodzinne.pl.

Instrukcja:

  • 1 zdjęcie: sadzenie wybranej przez siebie rośliny,

  • 2 zdjęcie: 1 etap rozwoju rośliny,

  • 3 zdjęcie: 2 etap rozwoju rośliny,

  • 4 zdjęcie: końcowy etap rozwoju rośliny.

P.S. Aby Was zachęcić do odrobienia pracy domowej, ja również posadzę wybraną przez siebie roślinkę i wyślę Wam swoje zdjęcia 😉 Pani Emilia

Pamiętajcie posadźcie swoją roślinę jak najszybciej, aby dać jej czas na rozwinięcie się.


Opracowała: Emilia Szydłowska

Temat: Wprowadzenie litery ,,ł”

Przebieg zajęć w domu

1. Zgaduj zgadula:

Rodzic wykłada obrazki rozpoczynające się na głoskę „ł”, dziecko nazywa obrazki, następnie dzieli wyrazy na sylaby (lub głoski).

Po tej czynności rodzic pyta dziecko: Jaką głoskę słyszały na początku wyrazu?

2. Wyszukiwanie wyrazów z literą „ł” na początku, w środku i na końcu wyrazu– na podstawie przygotowanych obrazków.

Rodzic pyta dziecko, gdzie w danym wyrazie występuje głoska ,,ł”. Próbowanie wymyślania własnych przykładów wyrazów z głoską ,,ł” na początku, w środku, na końcu wyrazu.

(Załącznik: Litera Ł- zestaw 1, 2, 3)

  • ALFABET – Litera Ł – nauka czytania dla dzieci po polsku. Film edukacyjny:

3. Zadania na wyrazie podstawowym „łodyga”

  • Dziecko dzieli wyraz łodyga na sylaby – rodzic oznacza 3 białymi kartonikami 3 sylaby,
  • Dziecko dzieli wyraz na głoski- rodzic oznacza 6 białymi kartonikami 6 głosek,
  • Dziecko z rozsypanych liter próbuje ułożyć wyraz „łodyga” i dane głoski oznaczyć kolorami:

Samogłoska-czerwony kartonik Spółgłoska –niebieski kartonik

Instrukcja:

Budowanie schematu słowa ,,łodyga”. Białe kartoniki dla dziecka.
Dziecko układa tyle kartoników, ile sylab słyszy w słowie farby – rozsuwa kartoniki i wymienia głośno sylaby. Następnie układa tyle kartoników, ile głosek słychać w słowie łodyga, wymawia głoski głośno, dotykając kolejno kartoników.

• Budowanie modeli słowa łodyga. Czerwone kartoniki i niebieskie kartoniki dla dziecka.
Dziecko głośno dzieli na głoski słowo: jajko. Wypowiadają głoskę j: długo: łłłyyyy… krótko: ł, ł, ł. Głoska j jest spółgłoską i oznaczamy ją na niebiesko. Pod schematem słowa farby dziecko zaznacza miejsca głoski j niebieskimi kartonikami. Potem zaznacza miejsca samogłosek czerwonymi kartonikami, a miejsca pozostałych spółgłosek – niebieskimi kartonikami. Porównują liczbę samogłosek i spółgłosek.

4. Poznanie litery „ł” wielkiej i małej, pisanej i drukowanej.

5. Układanie litery „ł” z np. plasteliny, guzików, koralików na tacce, makaronie itp.

6. Pisanie litery ,,ł” palcem po śladzie (karta z zadania 4) lub pisanie palcem po rozsypanej na talerzu mące itd.

7. Wspólne rozwiązywanie kart pracy – karty do poprania poniżej.

PRACA DOMOWA!!!

Bardzo proszę o odrobienie następującej pracy domowej:

  • Karta pracy 1, 2, 3, 4, 5, 6

Pracę domową należy wysyłać do 27.04.2020 r. (poniedziałek) na adres e-mail: konsultacje@przedszkolerodzinne.pl za pomocą skanu lub zdjęcia wykonanej pracy

Opracowała: Emilia Szydłowska

 

 

Język Angielski Ewa Supronowicz:

Tydzień 6 „FARM ANIMALS”

  1. Wprowadzenie słownictwa za pomocą kart obrazkowych: duck, cow, mouse, chicken, horse, rooster, goat, sheep. Rodzic pokazuje obrazek i mówi co on przedstawia, dziecko powtarza, w następnej rundzie dziecko same mówi jakie to zwierzę.
  2. Farm animals counting

Drukujemy obrazki i odcinamy zwierzęta od cyfr. Zadaniem dziecka jest policzenie zwierząt i dopasowanie do odpowiedniej cyfry. (dziecko nazywa zwierzęta i liczy w języku angielskim)

Przykład:

Rodzic: What is it?

Dziecko: Cow

Rodzic: One cow?

Dziecko: No.

Rodzic: How many cows?

Dziecko: Four.

  1. Farm animals sounds.

Rodzic włącza filmik. Dziecko słucha odgłosów i próbuje odgadnąć jakie zwierzę słyszy.

  1. Trace the lines.

Drukujemy obrazki, dziecko mówi po angielsku jakie zwierzę widzi, następnie rysuje po śladzie.

  1. Piosenka „The Animals on the Farm” by Super Simple Songs. Przed nauką piosenki warto zapoznać dziecko z odgłosami zwierząt występującymi w piosence. Rodzic mówi, dziecko powtarza

np.” pig- oink oink oink”.

W ramach utrwalenia rodzic może zadawać pytania „ What sound does the sheep make?”etc.

duck- quack quack quack

mouse- squeak squeak squeak

chicken- cluck cluck cluck,

pig- oink oink oink

goat- meh meh meh

sheep- baa baa baa

horse- neigh neigh neigh

cow- moo moo moo

rooster- cock-a-doodle-doo

Podczas nauki piosenki można skorzystać z gestów przedstawionych w filmiku.

The Animals on the Farm

The ducks on the farm say, “Quack, quack, quack.”
The mice on the farm say, “Squeak, squeak, squeak.”
The chickens on the farm say, “Cluck, cluck, cluck.”
“Quack. Squeak. Cluck.”

The pigs on the farm say, “Oink, oink, oink.”
The goats on the farm say “Meh, meh, meh.”
The sheep on the farm say “Baa, baa, baa.”
“Oink. Meh. Baa.”

The horses on the farm say, “Neigh, neigh, neigh.”
The cows on the farm say, “Moo, moo, moo.”
The roosters on the farm say, “Cock-a-doodle-doo.”
“Neigh. Moo. Cock-a-doodle-doo.”
“Neigh. Moo. Cock-a-doodle-doo.”

Let’s try it a little faster.

The ducks on the farm say, “Quack, quack, quack.”
The mice on the farm say, “Squeak, squeak, squeak.”
The chickens on the farm say, “Cluck, cluck, cluck.”
“Quack. Squeak. Cluck.”

Okay, a little faster.

The pigs on the farm say, “Oink, oink, oink.”
The goats on the farm say “Meh, meh, meh.”
The sheep on the farm say “Baa, baa, baa.”
“Oink. Meh. Baa.”

Okay, super fast!

The horses on the farm say, “Neigh, neigh, neigh.”
The cows on the farm say, “Moo, moo, moo.”
The roosters on the farm say, “Cock-a-doodle-doo”
“Neigh. Moo. Cock-a-doodle-doo.”
“Neigh. Moo. Cock-a-doodle-doo.”

  1. Count the animals

Rodzic drukuje obrazek, zadaniem dziecka jest pokolorowanie kratek nad każdym zwierzęciem, kolorujemy tyle kratek ile zwierząt jest na obrazku.

  1. Shapes maze

Rodzic pokazuje obrazki, dziecko mówi jaki kształt mają świnki (nazywa kształty w języku angielskim) następnie wybiera jeden obrazek i poprzez kolorowanie tego kształtu w jakim jest świnka, pomaga jej dojść do drugiej świnki.

Zajęcia REWALIDACYJNE – Emilia Szydłowska:

ZAJĘCIA REWALIDACYJNE Z ZAKRESU

PRZYGOTOWANIA DO SZKOŁY

Tydzień 6

  1. Rozwijanie mowy i myślenia

  • Historyjka obrazkowa- ,,sadzenie kwiatka”.

    Opis: Ułóż historyjkę obrazkową zaczynając od tego co było na początku. Opowiedz historyjkę obrazkową budując zdania poprawne gramatycznie.

    (Załącznik: Historyjka obrazkowa)

  1. Ćwiczenia czytania i słuchu fonematycznego

    (Załącznik: Czytanie zdań 1, 2)

  2. Ćwiczenia analizy i syntezy sylabowej wyrazów

(Załącznik: Dzielenie na sylaby 1-4)

  1. Ćwiczenia utrwalające literę [ł]

    (Załącznik: litera ł 1-4)

Opracowała: Emilia Szydłowska

Zajęcia REWALIDACYJNE – Marta Wilman:

Zajęcia rozwijające umiejętności społeczno- emocjonalne (TUS)

Oddział TOM AND KERI

Radzenie sobie z przegraną

Uwagi dla rodziców:

  1. Pokażcie dziecku obrazki oraz przeczytajcie tekst.
  2. Poproście dziecko o narysowanie w ramce, według niego, najlepszego sposobu poradzenia sobie z przegraną. Może to zrobić na oddzielnej kartce.

Oddział BABY BEETLES

Propozycje dla rodziców:

  1. Przeczytaj dziecku bajkę. Po przeczytaniu pierwszej części pokaż dziecku obrazek przedstawiający misia w domku. Zapytaj „Jaki jest teraz miś?” „Dlaczego miś jest smutny?”. Przeczytaj drugą część bajki i pokaż dziecku obrazek wesołego misia z psem. Zadaj pytania: „Jaki jest teraz miś?”, „Dlaczego miś jest wesoły”.
  2. Wydrukuj „smutnego” i „wesołego” misia. Poproś dziecko o pokolorowanie misiów.
  3. Poproś dziecko o dorysowanie misiom „minek” smutnej i wesołej .(rysunek 3)

Izabela Wąsikowska

O misiu

Pewnego dnia miś obudził się rano i zawołał:

– Mamusiu, gdzie jesteś?

Ale mama nie odpowiedziała. Niedźwiadek wyszedł przed dom, rozglądnął się, ale nigdzie nie było mamy. Poczuł się bardzo źle, był bardzo smutny. Smutek był coraz większy.

Nagle, zobaczył swoją mamusię, która wracała ze słoikiem miodu. Miś bardzo się ucieszył. Z radości aż podskoczył i zaczął się śmiać radośnie do mamy. Przytulił się do niej i powiedział:

– Byłem bardzo smutny, ale teraz jestem bardzo wesoły.

Zajęcia rozwijające funkcje wzrokowo – ruchowe

Doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej

 

 

 

 

Zajęcia TERAPEUTYCZNE – Edyta Mosheqaj:

Roku urodzenia 2015

Rozwijanie myślenia-wnioskowanie przez analogie

  1. Uzupełnij karty pracy

Rozwijanie sprawności grafomotorycznej

1.Zaznacz drogę rakiety kosmicznej do odpowiedniej planety.

2. Wykonaj kartę pracy. Kontury kuli ziemskiej można wypełnić kredkami, farbami, wykleić bibułką lub kolorowym papierem.

Rok urodzenia 2013

Rozwijanie myślenia matematycznego

1.Obejrzyj uważnie film „Dodawanie na cukierkach”. Spróbuj takiej samej zabawy w domu. Do liczenia możesz używać patyczków, guzików, klocków itp.

2.Wykonaj karty pracy.