Materiały dla rodziców do pracy z dziećmi w domu na tydzień nr 002, tj. od 05.04.2021 r. do 09.04.2021 r.

Oddział BABY BEETLES Monika Pawłowska:

Temat tygodnia : Wiosenne powroty

Witamy ptaki.

Dzieci wraz z rodzicami przeglądają albumy przyrodnicze. Wskazują na zdjęciach ptaki. Nazywają znane im gatunki ptaków, dzielą ich nazwy na sylaby.
– Zwracamy uwagę dzieci na zdjęcia przedstawiające ptaki powracające wiosną do Polski.
-Wyjaśniamy, dlaczego niektóre ptaki lecą sznurem, w kluczu lub gromadą.

Dzięki lataniu w kluczu ptaki zyskują dodatkowy ciąg powietrza, na którym się unoszą, co jest znaczącą ulgą dla ich skrzydeł podczas długiego lotu.

BOCIAN

CZAJKA

DUDEK

JASKÓŁKA

KUKUŁKA

SKOWRONEK

ŻURAW

SZPAK

  • Słuchanie opowiadania Barbary Szelągowskiej Ptasia narada.

W dalekiej Afryce spotkała się na naradzie trójka przyjaciół. Pierwszy odezwał się skowronek. – Kochani! Pewnie już niedługo zacznie się w Polsce wiosna. A kto ma ją witać swoim śpiewem, jeśli nie ja? Mówię wam, czas wracać. Nie ma na co czekać. Szkoda każdego dnia! – A ty jak zwykle – odezwał się bocian. – Tylko praca ci w głowie… Może masz rację, przyjacielu, ale gdy sobie pomyślę, ile tam będę miał roboty… Najpierw gniazdo muszę wyremontować, potem wysiadywać jajka, a jeszcze później wykarmić pisklęta, nauczyć je latać… Poczekajmy parę dni. Odpocznijmy. Nabierzmy sił… Rozejrzyj się i zobacz, jak tu przyjemnie. Co prawda trochę gorąco, ale pośpiech naprawdę nie jest wskazany. – Masz rację, bocianie! – przytaknęła jaskółka. – Ciężka praca nas czeka. Nie jest łatwo wychować dzieci. Co innego taka kukułka – podrzuca innym jajka. Po prostu wstyd, jak można tak postępować… Leń z niej, tyle powiem! Ja na przykład zamierzam wychować swoje dzieci najlepiej jak potrafię, żeby stanowiły wzór do naśladowania! Nagle przyfrunęła pani czajka, niosąc coś w dziobie. – Witajcie, przyjaciele. Ale się zmęczyłam. Zobaczcie, co znalazłam w swoim ogródku! List od wróbelka z Polski! Bocianie, może ty przeczytaj go na głos, bo ja już nie mam siły. Tak się śpieszyłam do was! Bocian wyprostował się na swoich długich czerwonych nogach i z wielką uwagą przeczytał list od początku do końca. – Ojej! – zawołał zdenerwowany. – Czekają na nas! Nie ma czasu do stracenia! Musimy lecieć! Natychmiast! Gdzie moje walizki? – Co tam walizki! Trzeba czym prędzej witać wiosnę! – zawołał skowronek. – Co to będzie? Co to będzie? – Wiosna tuż-tuż, a my jeszcze w Afryce! – lamentowała przerażona jaskółka. Ptaki bez zastanowienia spakowały cały dobytek i wyruszyły w daleką drogę do Polski. Nawet nie miały czasu się zastanowić, co je tam czeka.

Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania.
– Od kogo ptaki dostały list?
– Czego się z niego dowiedziały?
– Jakie ptaki przylatują wiosną do Polski?

*Rodzice pokazują dzieciom mapę świata. Wskazują, gdzie leży Afryka, a gdzie jest Polska i jaką drogę musiały pokonać ptaki.

  • Nauka piosenki Zielona wiosna (sł.i muz. Danuta i Karol Jagiełło)
    1. Nad brzegiem rzeki żabki siedziały
    i coś do ucha sobie szeptały.
    Ref.: Kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum,
    kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum. /bis
    2. Przyleciał bociek, usiadł na płocie
    i do drugiego boćka klekoce.
    Ref.: Kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle,
    kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle.
    3. Wszystko usłyszał mały wróbelek
    i przetłumaczył na ptasie trele.
    Ref.: Ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir,
    ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir.
    4. Wiosna, wiosna, znów przyszła wiosna,
    wiosna, wiosna jest już wśród nas.
  • Pytania dotyczące piosenki :− Jakie zwierzęta występują w piosence?
    − O czym opowiadają żabki, bociany i wróbelki?
    − Gdzie siedziały żabki i jak szeptały sobie do ucha?
    − Jakie odgłosy wydają bociany?
  • Wspólne układanie opowiadania o kukułce. Rozwijanie myślenia twórczego. Kartka dużego formatu, kredki. Rodzic mówi pierwsze zdanie, np. W pewnym lesie zakukała kukułka. Dziecko kontynuuje opowieść, wypowiadając po jednym zdaniu. Próbujemy rysować uproszczone ilustracje. Następnie powtarza opowiadanie, zawieszając głos tak, aby dzieci dopowiadały informacje. W razie potrzeby wskazuje narysowany wcześniej element. Na koniec dzieci nadają bajce tytuł. Wykonują ilustracje do bajki – kolorują kontury wcześniej wykonane.
  • W podobny sposób można zachęcić dzieci do tworzenia bajek o innych ptakach.
  • Budzik Wiosna – PROGRAM EDUKACYJNY DLA DZIECI

  • Znajdź na obrazku i policz – https://czasdzieci.pl/pliki_dz/kolorowanki/dd_68_616.jpg
  • PRACE PLASTYCZNE:

– PIĘKNE KWIATY Z PAPIERU – >
– Wiosenne inspiracje dla dzieci – bociany

  • Ptasie Radio – Julian Tuwim – Animowane Wierszyki Dla Dzieci


  • Propozycje wspólnych zabaw


1.

2.

3.

4.

5.

 

Język Angielski Patrycja Kisielewska:

13 – 17.04 SPRING

1. Słownictwo: bird, flower, tree, kite, sun

Obrazki do wydrukowania i pokolorowania przez dzieci.

Powtarzać słownictwo kilkukrotnie, aż się utrwali. Zachęcam również do pokazywania dzieciom na ekranie komputera, czy też w gazetach, fotografii przedstawiających te elementy.

2. Powtórzenie pór roku: spring, summer, autumn, winter.

Grafiki można wydrukować, lub pokazywać je na ekranie. Dzieci wskazując obrazki, nazywają pory roku w jęz.angielskim.

Dodatkowo można przygotować przedmioty w czterech kolorach, które będą symbolizowały pory roku:

  1. green – spring
  2. yellow – summer
  3. orange – autumn
  4. white/blue – winter

Dziecko wybierając dany przedmiot będzie musiało odpowiedzieć na pyt:

What color is it?

What season is it?

Is it spring? Is it summer? Is it autumn? Is it winter?

3. What comes next?

Obrazki drukujemy i wycinamy, bądź pokazujemy na ekranie.

Ćwiczenie ma na celu utrwalenie słownictwa oraz skupienia uwagi na rytmach.

Słownictwo: rain, butterfly, sun, flower, flowers, rainbow, bee, ladybird.

Instrukcja do zadania:

Dziecko kolejno wymawia, co znajduje się na obrazkach, np: flower – sun – flower, następnie zadajemy pytanie: What’s next?

Jeżeli dziecko nie jest w stanie udzielić odpowiedzi, kilkukrotnie czytamy razem z nim całą sekwencję, starając się tym samym mu pomóc.

Gdy uda nam się naprowadzić dziecko, w pustym miejscu należy umieścić właściwy obrazek.

4. Spring Counting

Zadaniem dziecka jest liczenie w jęz. angielskim. Ponownie jak w innym przypadku z liczeniem, proponuję skorzystać z tabelki z cyframi.

Przed dopasowywaniem cyfr, można zacząć od powtórzenia ich układając je we właściwej kolejności. Wskazując palcem cyfrę, dziecko nazywa ją w jęz. angielskim. Kilkukrotnie powtórzyć czynność.

Następnie cyfry ułożyć w rozsypce przed dzieckiem. Wydawać polecenia dziecku, np:

Where is number…(eight/seven/two etc.)?

Find number….

Gdy dziecko będzie wskazywało właściwe cyfry, warto je pochwalić: Very good/Well done/Excellent….

5. Piosenka „Nature”

I love the mountains. I love the river.

I love the cloud. Up up in the sky.

 

Flowers and trees are loved by the bees.

Flowers and trees are loved by the bees.

 

I love the mountains. I love the river.

I love the cloud. Up up in the sky.

 

Birds love the butterflies. And butterflies love the sky.

Birds love the butterflies. And butterflies love the sky.

 

Dla ułatwienia nauki piosenki, dołączam obrazki.

Można również pokazywać, np.:

I love – układamy dłonie jedna na drugą i kładziemy na sobie

mountains – malowanie gór w ‚powietrzu’

river – wykonywanie fali dłonią

up up in the sky – wskazywanie palcem wysoko w gó

 

Oddział TOM AND KERI Emilia Szydłowska:

Tydzień 2

 

Temat tygodnia: Wiosenne powroty

Zadania na poszczególne dni tygodnia


Zajęcia 1. Słuchanie opowiadania Hanny Zdzitowieckiej Gdzie budować gniazdo?
– Nie ma to jak głęboka dziupla! Trudno o lepsze i bezpieczniejsze mieszkanie dla dzieci –
powiedział dzięcioł.
– Kto to widział, żeby chować dzieci w mroku, bez odrobiny słońca – oburzył się skowronek.
– O, nie! Gniazdko powinno być usłane na ziemi, w bruździe, pomiędzy zielonym, młodym zbożem. Tu dzieci znajdą od razu pożywienie, tu skryją się w gąszczu…
– Gniazdo nie może być zrobione z kilku trawek. Powinno być ulepione porządnie z gliny,
pod okapem, żeby deszcz dzieci nie zmoczył. O, na przykład nad wrotami stajni czy obory –
świergotała jaskółka.
– Sit, sit – powiedział cichutko remiz. – Nie zgadzam się z wami. Gniazdko w dziupli? Na
ziemi? Z twardej gliny i przylepione na ścianie? O, nie! Spójrzcie na moje gniazdko utkane z najdelikatniejszych puchów i zawieszone na wiotkich gałązkach nad wodą! Najlżejszy wiaterek
buja nim jak kołyską…
– Ćwirk! Nie rozumiem waszych kłótni – zaćwierkał stary wróbel.
– Ten uważa, że najbezpieczniej w dziupli, tamtemu w bruździe łatwo szukać ukrytych
w ziemi owadów. Ba, są nawet ptaki budujące gniazda tylko w norkach, w ziemi albo wprost
na wodzie… Ja tam nie jestem wybredny w wyborze miejsca na gniazdo. Miałem już ich wiele
w swoim życiu. Jedno zbudowałem ze słomy na starej lipie, drugie – pod rynną, trzecie… hm…
trzecie po prostu zająłem jaskółkom, a czwarte – szpakom. Owszem, dobrze się czułem w ich
budce, tylko mnie stamtąd wyproszono dość niegrzecznie. Obraziłem się więc i teraz mieszkam
kątem u bociana. W gałęziach, które poznosił na gniazdo, miejsca mam dosyć, a oboje bocianostwo nie żałują mi tego kącika.
• Rozmowa na temat opowiadania.
– Które ptaki rozmawiały o gniazdach?
– Jakie gniazdo zachwalał dzięcioł, a jakie skowronek?
– Jakie gniazdo zachwalała jaskółka, a jakie remiz?
– Co powiedział wróbel na temat gniazd?
– Z czego ptaki robią gniazda?

Oglądanie zdjęcia bociana.
• Podanie jego nazwy, dzielenie jej na sylaby, określanie pierwszej głoski i ostatniej głoski,
• Określanie cech ptasich na podstawie bociana (dziób, skrzydła, ciało pokryte piórami, fruwa, ma ogon itp.),
• Naśladowanie głosu bociana.

Zajęcia 2. Rozwiązywanie zdań tekstowych.

Dzieci dostają klocki (lub inne liczmany: kredki, guziki itp.). Każde dziecko wybiera sobie 10 klocków. Rodzic podaje zadania, a dzieci starają się je rozwiązać, dokładając klocki lub je
odkładając.
• Na drzewie siedziało 7 wróbli. (Dzieci układają przed sobą 7 klocków). Potem przyleciały jeszcze 3 wróble. (Dzieci dokładają jeszcze trzy klocki). Ile wróbli siedzi teraz na drzewie?

Dzieci układają działanie:
7 + 3 = 10
i odpowiadają na pytanie: Na drzewie siedzi ………. wróbli.

 

  • Na drzewie było 8 gołębi. (Dzieci układają przed sobą 8 klocków). Przejeżdżający samochód wystraszył je i wszystkie odleciały. (Odsuwają 8 klocków). Ile gołębi pozostało na drzewie?
  • W gnieździe były 4 bociany. Jeden bocian odleciał. Ile jest teraz bocianów w gnieździe?
  • Na jednej gałęzi klonu siedziały 3 ptaki,a na drugiej gałęzi siedziało 8 ptaków. Ile ptaków łącznie siedzi na gałęzi klonu?
  • Na drzewie siedziało 8 ptaszków. Odleciało 5. Ile ptaszków pozostało na drzewie?

Zajęcia 3. Praca plastyczna- ,,bocian”

Zajęcia 4. Rozmowa o wiosennych powrotach ptaków.
• Oglądanie książek o ptakach, zachęcanie do dzielenia się spostrzeżeniami na ich temat. Dzieci wskazują znane im ptaki. Słuchają ciekawostek na ich temat.
Książki i albumy o ptakach dostępne w domu.
• Rozwiązywanie zagadek o ptakach. Po rozwiązaniu zagadki dzieci wskazują zdjęcie odpowiedniego ptaka.

Pióra biało-czarne,
buciki czerwone;
uciekają przed nim żabki,
bardzo przestraszone.
(bocian)
Wiosną do nas przyleciała
ta ptaszyna czarna, mała.
Murować się nie uczyła,
ale gniazdko ulepiła.
(jaskółka)
Już po lesie kuka,
gniazdka sobie szuka.
Jak znajdzie, podrzuca jaja,
niech inni je wygrzewają.
(kukułka)
Śpiewa wysoko
piosenki do słonka,
głos ma podobny
do drżenia dzwonka.
(skowronek)

Zajęcia 5.

1) Ćwiczenia słuchu fonematycznego – Co to za ptak?
Rodzic podaje głoski, a dzieci wymyślają nazwy ptaków rozpoczynające się tymi głoskami. Np.
b – bocian; d – dudek; g – gawron; j – jemiołuszka; k – kukułka; m – mewa; o – orzeł; p – pliszka; s – sowa; w – wrona.
2) Podawanie zdrobnień i zgrubień do słów szpak, bocian, skowronek, jaskółka, kukułka.
szpak – szpaczek, szpakunio…
bocian- bocianek, bociek ……

skowronek-

jaskółka-

kukułka-
3) Podawanie przykładów czynności, jakie może wykonywać ptak np. skowronek.
Dzieci podają przykłady czynności. Rodzic pilnuje, żeby się nie powtarzały. Np. śpiewa, je, kąpie
się (w sadzawce), karmi młode, fruwa, dziobie, buduje gniazdo…


4) Ćwiczenia oddechowe – Wyścigi piórek.
Sztuczne piórko dla dziecka
Zadaniem dziecka i rodzica jest przedmuchanie piórek z jednej strony dywanu na drugą. Wygrywa ten, którego piórko będzie pierwsze po drugiej stronie dywanu.

KARTY PRACY DLA DZIECI

 

Temat: Wprowadzenie litery ,,j”

Przebieg zajęć w domu

1. Zgaduj zgadula:

Rodzic wykłada obrazki rozpoczynające się na głoskę „j”, dziecko nazywa obrazki, następnie dzieli wyrazy na sylaby (lub głoski).

Po tej czynności rodzic pyta dziecko: Jaką głoskę słyszały na początku wyrazu?

2. Wyszukiwanie wyrazów z literą (chodzi o głoskę) „j” na początku, w środku i na końcu wyrazu– na podstawie przygotowanych obrazków.

Rodzic pyta dziecko, gdzie w danym wyrazie występuje litera (oczywiście chodzi o głoskę) ,,j”. Próbowanie wymyślania własnych przykładów wyrazów z głoską ,,j” na początku, w środku, na końcu wyrazu.

(Załącznik: Litera J- zestaw 1, 2, 3)

3. Zadania na wyrazie podstawowym „jajko”

  • Dziecko dzieli wyraz jajko na sylaby – rodzic oznacza 2 białymi kartonikami 2 sylaby,
  • Dziecko dzieli wyraz na głoski- rodzic oznacza 5 białymi kartonikami 5 głosek,
  • Dziecko z rozsypanych liter próbuje ułożyć wyraz „jajko” i dane głoski oznaczyć kolorami:

Samogłoska-czerwony kartonik Spółgłoska –niebieski kartonik

Instrukcja:

Budowanie schematu słowa ,,jajko”. Białe kartoniki dla dziecka.
Dziecko układa tyle kartoników, ile sylab słyszy w słowie farby – rozsuwa kartoniki i wymienia głośno sylaby. Następnie układa tyle kartoników, ile głosek słychać w słowie jajko, wymawia głoski głośno, dotykając kolejno kartoników.

• Budowanie modeli słowa jajko. Czerwone kartoniki i niebieskie kartoniki dla dziecka.
Dziecko głośno dzieli na głoski słowo: jajko. Wypowiadają głoskę j: długo: jjjyyyy… krótko: j, j, j, j. Głoska j jest spółgłoską i oznaczamy ją na niebiesko. Pod schematem słowa farby dziecko zaznacza miejsca głoski j niebieskimi kartonikami. Potem zaznacza miejsca samogłosek czerwonymi kartonikami, a miejsca pozostałych spółgłosek – niebieskimi kartonikami. Porównują liczbę samogłosek i spółgłosek.

4. Poznanie litery „j” wielkiej i małej, pisanej i drukowanej.

5. Układanie litery „j” z np. plasteliny, guzików, koralików na tacce, makaronie itp.

6. Pisanie litery ,,j” palcem po śladzie (karta z zadania 4) lub pisanie palcem po rozsypanej na talerzu mące itd.

7. Wspólne rozwiązywanie kart pracy – karty do poprania poniżej.

POWODZENIA 🙂

Opracowała: Emilia Szydłowska

 

Język Angielski Ewa Supronowicz:

Tydzień 2 „PETS”

  1. Wprowadzenie słownictwa za pomocą kart obrazkowych: dog, cat, mouse, bird, fish, lion. Rodzic pokazuje obrazek i zadaje pytanie „What’s this?”, dziecko odpowiada.
  2. Piosenka „ I have a pet” by Super Simple Songs. Przy nauce piosenki pomoże jeśli dziecko będzie miało przed sobą wszystkie zwierzęta ułożone w odpowiedniej kolejności.

Do you have a pet?
Yes, I have a dog.
I have a pet.
He is a dog.
And he says, “Woof, woof, woof, woof, woof. Woof woof.”

I have a cat.
I have a pet.
She is a cat.
And she says, “Meow, meow, meow, meow, meow. Meow meow.”

I have a mouse.
I have a pet.
He is a mouse.
And he says, “Squeak, squeak, squeak, squeak, squeak. Squeak squeak.”

Woof woof.
Meow meow.
Squeak squeak.

I have a bird.
I have a pet.
He is a bird.
And he says, “Tweet, tweet, tweet, tweet, tweet. Tweet tweet.”

I have a fish.
I have a pet.
She is a fish.
And she says, “Glub, glub, glub, glub, glub. Glub glub.”

I have a lion.
A lion?!
I have a pet.
He is a lion.
And he says, “Roar, roar, roar, roar, roar. Roar roar.”

Tweet tweet.
Glub glub.
ROAR!

  1. How many cats? Rodzic pokazuje dziecku obrazek na ekranie komputera i zadaje polecenie „Count the cats” dziecko liczy i wskazuje odpowiednią cyfrę.
  2. Zabawa ruchowa

  1. Dogs shadow maching- dziecko łączy pieski z odpowiednimi cieniami.
  2. Finish the pattern. Dziecko patrzy na obrazek i mówi jaki kolor ma kotek (brown cat, pink cat, brown cat etc), następnie kończy wzór.
  3. Mouse size storting- Rodzic drukuje obrazek. Dziecko wycina myszki i szereguje je od najmniejszej do największej, a następnie od największej do najmniejszej. 
  4. Mice in the jar. Rodzic drukuje obrazki. Dziecko wycina myszki i cyfry. Rodzic losuje cyfrę i kładzie ją w wyznaczonym miejscu obok słoika, dziecko wkłada do słoika myszki zgodnie z cyfrą (liczy i mówi kolory myszek po angielsku).
  5. I have a pet worksheet. Dziecko koloruje zwierzątka domowe i łączy je z ich odgłosami.

 

Zajęcia REWALIDACYJNE – Emilia Szydłowska:

ZAJĘCIA REWALIDACYJNE Z ZAKRESU

PRZYGOTOWANIA DO SZKOŁY

Tydzień 2 ,,Wiosna na wsi”

  1. Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia. (Załącznik: zwierzęta i ich cienie 1-5)
  • Opis: Zadaniem dziecka jest wycięcie wszystkich kart wzdłuż wyznaczonych linii. Dzielimy obrazki na dwie grupy:

1) obrazki zwierząt,

2) cienie zwierząt.

Karty odwracamy na drugą stronę tak, aby nie było widać obrazków. Gra podobna do memo. Odszukujemy wśród kart rysunki zwierząt i dopieramy do nich cień danego zwierzęcia.

2. Rozwijanie mowy, myślenia i kreatywności

  • Opis: Dziecko wraz z rodzicem wymyśla własny scenariusz do znanej bajki pt.: ,,Trzy świnki”. Następnie wycinamy szablony postaci oraz rekwizytów, które są dostępne poniżej (Załącznik: teatrzyk 1-4).

  1. Ćwiczenia czytania i słuchu fonematycznego ,,Zwierzęta i ich odgłosy”

    (Załącznik: Odgłosy zwierząt 1, 2)

Opis:

1) wersja trudniejsza:

  • Materiał zawiera 2 plansze z 8 kartami każda (łącznie 16 kart) do gry typu „Ja mam. Kto ma?” z obrazkami przedstawiającymi zwierzęta oraz onomatopejami. Wydrukowane, wycięte wzdłuż przerywanej linii i potasowane karty rozdajemy wśród graczy. Wybrana osoba rozpoczyna grę, wykładając kartę i odczytując zdania i nazwy obrazków przedstawionych na karcie. Osoba, która ma kartę z obrazkiem wymienionym przez pierwszego gracza, kontynuuje grę. Ten, kto pierwszy pozbędzie się wszystkich kart, wygrywa.

    2) wersja łatwiejsza:

  • Wycinamy oddzielnie obrazki zwierząt i oddzielnie dźwięków jakie wydają zwierzęta. Zadaniem dzieci jest dopasowanie zwierząt do dźwięków jakie wydaje dane zwierzę.

  1. Ćwiczenia spostrzegawczości. Gra- Piotruś z głoską [j]. (Załącznik: gra 1-3)

  • Opis: Karty należy rozdać pomiędzy graczy. Każdy gracz odkłada pary ze swoich kart, następnie ciągnie kartę od osoby siedzącej po prawej stronie, jeśli ma parę, odkłada ją. Grę przegrywa ten, który zostanie z niesparowaną kartą Piotrusiem, czyli Mi (dziewczynka).

  1. Ćwiczenia rozwijające myślenie matematyczne. (Załącznik: Policz jajka, Policz zwierzęta)

Opracowała: Emilia Szydłowska

 

Zajęcia REWALIDACYJNE – Marta Wilman:

Zajęcia rozwijające umiejętności społeczno-emocjonalne (TUS)

Ćwiczenia rozwijające umiejętność prowadzenia dialogu. Nabywania umiejętności odkrywania zainteresowań swoich najbliższych.

Uwagi dla rodziców:

Pomóżcie dzieciom przeczytać polecenia oraz podpisy pod obrazkami. Odpowiedzcie na pytania.

Polecenia:

1. Zapytaj swoją mamę, tatę i rodzeństwo, o czym lubią rozmawiać. Zadaj pytania zaczynające się od słów: „Mamo, czy lubisz rozmawiać o…?” „Tato czy lubisz rozmawiać o…?”, „(Imię siostry albo/i brata) czy lubisz rozmawiać o…?”

2. Zapytaj mamę, tatę, swoje rodzeństwo „O czym jeszcze lubisz rozmawiać?” i narysuj to w ramce na dole strony.

Gra Domino – Emocje

Zasady gry:

Przed rozpoczęciem gry należy wyciąć „klocki”. Można przykleić je na kartkę z bloku technicznego lub karton.

W grze bierą udział 2-3osoby. „Klocki” odwracamy ilustracjami do dołu i mieszamy. Następnie losujemy gracza, który rozpoczyna grę. Pomocna może być wyliczanka, np. „Entliczek, pentliczek, czerwony stoliczek, na kogo wypadnie na tego bęc” Gracze losują po trzy kartoniki. Pozostałe „klocki” pozostają zakryte na stole. Rozpoczynający grę wykłada dowolny „klocek”. Zadaniem kolejnego gracza jest dołożenie pasującego „klocka”. Nowe „klocki” można dokładać tylkon a końcach wężyka. Jeśli gracz nie posiada pasującego „klocka” musi pobrać kolejny „klocek” z puli zakrytych kartoników. Jeśli wylosowany „klocek” pasuje, gracz dokłada go, jeśli nie gracz opuszcza kolejkę.

Wygrywa gracz, który jako pierwszy wyłoży wszystkie swoje „klocki”.

Gra jest dobrym sposobem na ćwiczenie nazw emocji oraz rozpoznawania ich na podstawie wyrazów twarzy.

Zajęcia usprawniające funkcje wzrokowo- ruchowe

Ćwiczenie 1.

Polecenie: Pokoloruj obrazek według własnego pomysłu.

Mandala czyli rysunek na planie koła

– pomaga skupić uwagę

– powoduje wyciszenie i odprężanie

– pomaga wyrazić myśli i uczucia

– rozwija koordynację wzrokowo – ruchową

– rozwija wyobraźnię i kreatywność

– uczy wytrwałości i konsekwencji w działaniu

– usprawnia motorykę małą

Ćwiczenie 2.

 

Zajęcia TERAPEUTYCZNE – Edyta Mosheqaj:

Rozwijanie myślenia-wnioskowanie przez analogie

1.Uzupełnij karty pracy.

Rozwijanie sprawności grafomotorycznej

1.Rysuj po śladzie ołówkiem, następnie pokoloruj kredkami. Pamiętaj o prawidłowym uchwycie narzędzi pisarskich. Podaj nazwę wiosennego kwiatka, który powstał.

Rozwijanie myślenia matematycznego

1.Obejrzyj bajkę edukacyjną „Poznajemy cyferki ze Smokiem Edziem”.

2. Pokoloruj tyle jabłek, ile wskazuje cyfra.

3. Policz bazie i wpisz odpowiednią cyfrę.

3. Połącz kropki wg numerów.